اخبار

برگزاری دوره آموزشی "بازآفرینی کسب و کار" برای پیشرانان طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان

خوزستان

۱۴۰۱/۰۱/۲۷

خلاصه خبر

دوره آموزشی "بازآفرینی کسب و کار" ویژه کارآفرینان و پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان برگزار می شود.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای توانمندسازی پیشرانان و کمک به توسعه کسب و کار آن ها در بستر صحیح، ساختارمند و حرفه ای دوره آموزشی "بازآفرینی کسب و کار" برای پیشرانان عضو طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان طرح ریزی شد.
وی تصریح کرد: این دوره آموزشی در قالب 50 ساعت آموزش کارگاهی همراه با تمرین های عملی به صورت 12 جلسه 2 و 4 ساعته با تدریس دکتر سیدرضا علوی و با دعوت از پیشرانان فعال و مستقل عضو طرح در رسته های مختلف پوشاک، قالی بافی، حصیربافی، صنایع دستی و ... برگزار می شود تا این کارآفرینان و متخصصان توانمند در عرصه تولید، بتوانند نقاط ضعف و چالش های کسب و کار خود در دیگر حوزه ها اعم از تأمین و بازاریابی و فروش را نیز بشناسند و آگاهانه برای رفع آن و توسعه فعالیت های اقتصادی و اشتغالزایی خود اقدام کنند.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی قرار است به 10 سرفصل کلیدی در حوزه کارآفرینی و بهبود کسب و کار شامل تعیین حوزه کسب و کار، خلق ایده، تیم سازی، مدل سازی، بازاریابی، تولید، برنامه ساختار، برنامه مالی، برنامه کسب و کار و هدایت کسب و کار بپردازد تا پیشرانان ما بتوانند اشراف نسبتا خوبی به مسائل کسب و کار خود پیدا کنند و در مسیر دستیابی به موفقیت و اهداف خود گام های مطمئن تر و بلندتری بردارند.
تقی نژاد با اشاره به مشکل اکثر پیشرانان استان در حوزه مسائل بازار و فروش محصول، افزود: ما اغلب تولیدکنندگان متبحر و توانمندی داریم اما متأسفانه اکثر آن ها در بخش های معرفی، تبلیغات، بازاریابی و فروش محصولات خود با چالش هایی مواجه هستند؛ به همین دلیل در راستای اجرای فاز سوم طرح و اتصال به بازار و بنا به درخواست و استقبال بالای تولیدکنندگان تصمیم به برگزاری این دوره گرفته شد و قطعا با توانمندی هرچه بیشتر این تولیدکنندگان، فضای کسب و کار و مشاغل خانگی در استان نیز بهبود بیشتری خواهد یافت.
وی با بیان اینکه آغاز این دوره آموزشی در سال جدید برنامه ریزی شد، تصریح کرد: جلسه توجیهی این دوره با دعوت از کارآفرینان و پیشرانان فعال عضو طرح سه شنبه، 16 فروردین ماه برگزار و ابعاد و محتوای این دوره برای اعضا تشریح شد. این دوره آموزشی از روز سه شنبه، 23 فروردین ماه با برگزاری اولین جلسه، آغاز می شود.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.