اخبار

پرداخت بیش از ۴۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۴۰۱/۰۱/۳۰

خلاصه خبر

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی از پرداخت بیش از ۴۹۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغالزایی به روستاییان و عشایر این استان طی دو سال گذشته خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، به نقل از ایسنا مهدی اسلام خواه سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های وزارت متبوع در توسعه اشتغال بخش کشاورزی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا طی سال‌های گذشته با وجود بیماری کرونا و برخی تحریم های اعتباری مبلغ ۴۹۲ میلیارد تومان جهت اشتغال روستاییان و عشایر خراسان شمالی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه اشتغال روستایی در بخش های کشاورزی و دامپروری سهم بالایی در نرخ اشتغال استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است، گفت: حمایت از این بخش همیشه وجود داشته است اما عدم ایجاد اشتغال پایدار در بخش های مزبور با توجه به تخصیص اعتبار مطلوبی که در سالهای گذشته به این بخش صورت گرفت کمبود نظارت دستگاههای متولی این بخش ها است .
وی با اشاره به رتبه دوم فقر استان در شاخص کشوری تصریح کرد: ایجاد اشتغال هنوز هم نیازمند تسهیلات کم بهره برای اقشار مختلف جامعه است اما نظارت بر نحوه استفاده از آن و اجرای درست و جلوگیری از انحراف اعتبارات مربوط نیاز به قانون جامع و اصلاح روند سنوات گذشته دارد.
اسلام خواه با بیان اینکه موضوع اشتغال روستاییان و عشایر باید به صورت ریشه ای حل و فصل شود، گفت: شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت متبوع در خراسان شمالی با تشکیل کارگروه مشورتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی موانع موجود را مطرح و از ظرفیت نمایندگان استفاده خواهد کرد.
انتهای پیام