اخبار

ثبت‌نام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قزوین-خبرگزاری فارس

قزوين

۱۳۹۹/۰۷/۰۵

متن کامل خبر

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین از آغاز ثبت نام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد و پایدارسازی اشتغال خانگی برای 1500 نفر در این استان خبر داد.


فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهارکرد: شیوع بیماری کرونا در نیمه نخست سال جاری به بسیاری از مشاغل آسیب وارد کرده است و هنوز افق روشنی برای خروج از شرایط شیوع این بیماری نیز وجود ندارد، لذا ضروری است توسعۀ مشاغل خانگی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در توسعۀ مشاغل خانگی ما به دنبال کمک به رونق اقتصادی خانوار، توسعۀ جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور با توجه به الگوی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شرایط مناسب در جهت تحقق شعار سال و جهش تولید هستیم.

پیله‌چی به مأموریت ویژۀ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: این وزارت‌خانه سه وظیفۀ مهم برعهده مجموعۀ جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای نهاده است، نخست مرحلۀ شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزۀ مشاغل خانگی، دوم توانمند سازی متقاضیان و سوم اتصال آن‌ها به بازار با هدفت ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی.

وی افزود: طرح ملی توسعۀ مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی برای حدود 54 هزار نفر در 31 استان کشور برنامه‌ریزی شده و متقاضیان در استان قزوین نیز می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت نام کنند.

این مسؤول با اشاره به شرایط ثبت‌نام متقاضیان، عنوان کرد: شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح، حداقل ۱۸ سال سن، بومی بودن در استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است که علاقه‌مندان می‌توانند نهایتاً تا تاریخ هفتم مهرماه سال جاری، در سایت www.inhb.ir ثبت نام کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: پس از ثبت‌نام متقاضیان در سامانه، این درخواست‌ها مورد غربال‌گری و راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد و پس از آن با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته آموزش‌ها، مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال مشاغل به بازار کار توسط مجموعۀ جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد تا این مشاغل با ثبات و پایداری بتوانند ادامۀ فعالیت بدهند.

پیله‌چی میزان اشتغال برنامه‌ریزی شده در این طرح را 1500 مورد در استان قزوین دانست و افزود: جهاد دانشگاهی برای این تعداد برنامه‌ریزی کرده و سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی دارد، لذا امیدواریم با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به ‌ویژه در سال جهش تولید باشیم.