اخبار

بازدید از کارگاه تولیدی یکی از پیشران های طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان

سمنان

۱۴۰۱/۰۱/۳۱

خلاصه خبر

صبح امروز و در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی، از کارگاه تولیدی و فروشگاه خانم خدیجه حافظی، یکی از پیشران های مشاغل خانگی استان سمنان بازدید انجام شد.


متن کامل خبر

در این بازدید که مدیران اجرایی و اعضای شورای راهبری و کارشناسان طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان حضور داشتند هماهنگی لازم در خصوص انعقاد تفاهم نامه با سرکار خانم خدیجه حافظی، پیشران بافته های داری، شامل فرش، گلیم، جاجیم، گلیچ، تابلوفرش و... انجام شد.

این پیشران طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان با حمایت و پشتیبانی دبیرخانه طرح در جهاددانشگاهی استان سمنان، توانسته است با آموزش بیش از 50 نفر در این رشته اشتغال خانگی ایجاد کند و تولیدات آنها را در بازار به فروش رسانده است.

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.

در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرحهای گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.