اخبار

جلسه هم اندیشی تشکیل تعاونی های تأمین نیاز مشاغل خانگی استان قم برگزار گردید

قم

۱۴۰۱/۰۱/۳۱

خلاصه خبر

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم به همت دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و همکاری بخش تعاون اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی قم جلسه ای در خصوص تشکیل تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی برگزار گردید


متن کامل خبر

در راستای اجرا و شبکه سازی مشاغل خانگی قم جلسه ای با حضور رئیس و مدیران جهاددانشگاهی و مدیرکل و معاونی تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم و اتاق تعاون استان قم برگزار شد.

در این جلسه وزیری راد مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت : باتوجه به توافقنامه تشکیل تعاونی های تامین نیاز مشاغل خانگی و شکل گیری اتحادیه سراسری با هماهنگی هیا به عمل آمده و باهدف ارائه جمیع خدمات و پیگیری مطالبات صنفی و تخصصی کسب وکارهای خانگی شرکت های تعاونی مشاغل خانگی به منظور تسهیل و تسریع در ایجاد بستر مناسب شکل می گیرند.

 

 در ادامه جلسه دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی استان قم گفت: تعاونی ها میتوانند با ظرفیت های پیشران های شناسایی شده در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی چالش های زیادی که در کسب وکارهای خانگی را مرتفع نمایند و موجب بهبود وضعیت معیشتی برای پیشران های مشاغل خانگی شوند  نیز از طرفی می تواند به شبکه سازی در سطح کسب وکارهای خانگی کمک شایانی نماید.

در ادامه جلسه یاسر شریفی به ارائه مورادی در خصوص بهینه سازی کیفیت محصولات و برندسازی محصولات این پیشران ها از طریق این تعاونی ها و نیز خریدهای تجمیعی مواد اولیه توسط این تعاونی ها و نیز ظرفیت های شبکه سازی صورت گرفته در این طرح پرداخت.

در ادامه کبیری نیز توضیحاتی در خصوص مزیت های شرکت های تعاونی به ویژه شرکت های تأمین نیاز پرداخت و نحوه راه اندازی این شرکت ها را شرح داد.