اخبار

گلایه پیشران پوشاک رامهرمز از عدم همکاری شرکت های شهرستان در سفارش لباس کار

خوزستان

۱۴۰۱/۰۲/۰۴

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان در جلسه ای با تولیدکننده پوشاک رامهرمز ضمن بررسی مسائل و چالش های حوزه فعالیت این کارآفرین، زمینه های همکاری متقابل را بررسی کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، معصومه پیرمرادی تولیدکننده پوشاک شهرستان رامهرمز سه شنبه 30 فروردین 1401 با حضور در محل دبیرخانه طرح با شیما تقی نژاد در خصوص مسائل و چالش های کسب و کار خود گفت و گو کرد. 
در این جلسه پیرمرادی با اشاره به فعالیت خود در حوزه های لباس کار و صنعتی، گفت: در حال حاضر کارگاه خود را تجهیز  و مقدار زیادی ابزار و پارچه خریداری کرده ام و آماده همکاری با سازمان ها، شرکت ها و صنایع هستم اما متأسفانه بسیاری از این سفارش ها از طریق رابطه صورت می گیرد و حتی شرکت های بزرگ رامهرمز حاضر نیستند لباس کار خود را به تولیدی های شهرستان سفارش بدهند.
وی با بیان اینکه عدم اعتماد مدیران این شرکت ها به تولیدی های شهرستان، هماهنگ نبودن اعضای صنف و تولیدکنندگان با یکدیگر و مشکلات تأمین سرمایه در گردش و نیروی کار، از مهم ترین چالش های پیش رو است، تصریح کرد: در صورتی که شرکت ها کار تولید لباس فرم را به ما واگذار می کردند و همچنین هماهنگی و انسجام بیشتری میان خود تولیدکنندگان وجود داشت این حوزه می توانست رونق بیشتری داشته باشد.
همچنین در این جلسه تقی نژاد مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، به اهداف و ظرفیت های شبکه پوشاک اشاره و خاطرنشان کرد: در دبیرخانه طرح باتوجه به جلسات برگزارشده با تولیدکنندگان تصمیم به تشکیل یک شبکه پوشاک گرفته شد که اعضای آن بتوانند با شبکه سازی در بخش های مختلف اعم از تأمین، تولید و فروش و هم افزایی با یکدیگر قدرت چانه زنی و مانور خود را بالاتر ببرند و مسائل و مشکلاتشان را خودشان حل کنند.
وی افزود: با تشکیل این شبکه، همکاری های خوبی نیز میان اعضا در حوزه های تأمین، تولید، سفارش گیری و آموزش و تربیت نیرو شکل گرفته است و همچنان درصد رشد و بزرگ کردن این شبکه هستیم. با این اقدام برخی از مشکلات تولیدکنندگان حوزه پوشاک ما نیز ذیل اهداف شبکه، رفع شده و یا هزینه های آن ها کاهش یافته است.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.