اخبار

زندانیان زنجانی پای دار قالی می‌نشینند

زنجان

۱۴۰۱/۰۲/۰۶

خلاصه خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: زمینه اشتغال زندانیان در حوزه فرش استان زنجان فراهم شد.


متن کامل خبر

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طی تفاهم نامه ای که بین مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان منعقد و زمینه اشتغال زندانیان در حوزه فرش استان فراهم شد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه بر مبنای استفاده از ظرفیت هنر صنعت فرش در راستای اشتغالزایی برای زندانیان و آموزش‌های لازم برای دوران پس از زندان و اشتغال پایدار آن‌ها منعقد شده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه زمینه همکاری بین دو اداره‌کل در بحث ارائه آموزش‌های تخصصی و عمومی بین مربیان و افراد کارآزموده توسط تشکل‌های فعال در استان به زندانیان مبتدی و حرفه ای مطرح شد که بر این اساس افراد مبتدی به آموزش‌های حرفه‌ای و افراد حرفه‌ای به آموزش‌های به روز مجهز خواهند شد.

این مسئول:با تاکید بر بیان اینکه مهارت‌آموزی زندانیان بر کاهش جرائم پس از آزادی آنان تاثیر بالایی دارد، ادامه داد: این تفاهم‌نامه سرآغازی برای بهره‌مندی زندانیان از اشتغال و درآمدزایی در دوران زندان و پس از آن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی فرش در استان و در سطح کشور با استفاده از این ظرفیت‌ها و استفاده از امکانات اداره‌کل زندان‌ها در اشتغالزایی زندانیان از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه بود.

فغفوری خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی به عنوان عضو ثابت در گروه کاری فرش دستباف استان حضور داشته باشند.