اخبار

اتصال کسب و کارهای خرد به بازار؛ مهم‌ترین اولویت اداره کار زنجان

زنجان

۱۴۰۱/۰۲/۰۶

خلاصه خبر

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: مهم‌ترین بخش کمک این اداره‌کل، اتصال کسب و کارهای خرد به بازار فروش محصولات است.


متن کامل خبر

طیب جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حمایت دولت از مشاغل خرد و خانگی در حوزه بهبود فضای کسب و کار است، اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند شروع این کسب و کارها را چه در بحث صدور مجوز و چه در بحث اعطای وام بانکی تسهیل کند.

وی افزود: در دستگاه‌های اجرایی حسب رسته فعالیت‌ها، حمایت‌ها از طرح‌ها انجام خواهد شد و مداخله مدیریتی، اصلی است که این اداره‌کل در قالب عامل چهارمی که در استان دارد. همچنین در سطح کشور پیش‌بینی شده به شتاب‌دهی این طرح‌ها کمک کنیم.

این مسئول با تاکید بر این موضوع که مهم‌ترین بخش کمک اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، اتصال کسب و کارهای خرد به بازار فروش محصولات است، ادامه داد: اگر برای خرید محصولات این طرح، یک مَکش در سطح استان و کشور اتفاق بیفتد، حتی می‌توانیم بازار بین‌المللی برایش تعریف کنیم که این موضوع طرح‌ها به ایجاد ارزش‌افزوده منجر خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان ظرفیت‌های مناسب و زمینه‌های خوبی برای اجرای عملیات عارضه‌یابی واحدهای تولیدی وجود دارد، تصریح کرد: این خدمات از سوی بخش دولتی در قالب کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و بخش خصوصی نیز در این زمینه همراهی لازم را برای برطرف شدن مشکلات دارد.

جعفری با بیان اینکه در صدد هستیم تا خدمات عارضه‌یابی را برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان انجام دهیم، یادآور شد: این روند در استان برای ارتقای بهره‌وری و حل مشکلات حوزه تولید با جدیت و به صورت فراگیر در دستور کار است.

این مسئول به ضرورت حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و سوق دادن بنگاه‌های تولیدی به سمت فعالیت‌های مبتنی بر دانش تاکید و خاطرنشان کرد: عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی فعالیت واحدهای تولیدی در استان نیز اقدامی در این راستا است.