اخبار

راه اندازی وب سایت فروش مجازی صنایع دستی و مشاغل خانگی در استان سمنان

سمنان

۱۴۰۱/۰۲/۰۷

خلاصه خبر

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از راه اندازی وب سایت فروش مجازی صنایع دستی و مشاغل خانگی به همت جهاددانشگاهی در این استان خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، علی منصفی راد، در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت:طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در حال اجرا است، جهاددانشگاهی استان سمنان، در این طرح ملی به عنوان مشاور علمی طرح، خدمات آموزشی، فرهنگی و اطلاع رسانی در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی به متقاضیان مشاغل خانگی ارائه می کند که بیش از 10 عنوان مزیت شغلی در حوزه صنایع دستی مانند سفال، سرامیک، فرش بافی، گلیم بافی، گلیچ، جاجیم، خیاطی و... را شامل می شود.

وی افزود: در این راستا وب سایت فروش مجازی صنایع دستی و مشاغل خانگی به همت جهاددانشگاهی استان سمنان راه اندازی شده است، همچنین آمادگی داریم برای راه اندازی مرکز  نوآوری و شکوفایی صنایع دستی در استان سمنان با میراث فرهنگی استان همکاری داشته باشیم.
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان، با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جهاددانشگاهی استان سمنان در حال اجرا است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند، این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

منصفی راد افزود: استان سمنان ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد و جهاددانشگاهی استان سمنان در جهت معرفی و تحول خوب در این حوزه می تواند ارائه خدمت داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا در حال پیگیری راه اندازی پردیس ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان هستیم، این پارک علم و فناوری در حوزه علوم انسانی و صنایع خلاق فرهنگی فعالیت می کند و انشاءالله بتوانیم با پیگیری های ارزشمند نماینده محترم پردیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در سمنان راه اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این نشست گفت: ما آمادگی داریم در قالب تفاهم نامه همکاری از ظرفیت ها و توانمندی های علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی جهاددانشگاهی استان سمنان استفاده کنیم.

امیر کرم زاده افزود: میراث فرهنگی و گردشگری یکی از محورهای توسعه استان سمنان است و این استان دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در این حوزه است که جهت توسعه در این بخش باید تلاش کنیم  و از تمام ظرفیت های استان بهره ببریم.

وی تأکید کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی و آموزشی کشور در راه اندازی مرکز رشد و نوآوری صنایع دستی استان بسیار می تواند کمک کند، استان سمنان در حوزه صنایع دستی و تولیدات مشاغل خانگی در کشور جایگاه خوبی دارد.