اخبار

سازمان‌دهی نیروی کار، از چالش‌های جدی صنعت خیاطی اردبیل

اردبيل

۱۴۰۱/۰۲/۰۷

خلاصه خبر

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: صنعت خیاطی و تولید پوشاک یکی از صنایع سودآور در جامعه محسوب می‌شود اما تربیت هرچه بیشتر نیروی کار متخصص و کاربلد در این حوزه می‌تواند به پیشرفت این صنعت در استان کمک بسزایی بنماید.


متن کامل خبر

بهرنگ کوهی، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان اردبیل در دیدار از یک کارگاه خیاطی در اردبیل ضمن استقبال از تنوع محصولات تولیدی در این کارگاه افزود: در گام اول سازمان‌دهی و در گام بعدی تربیت نیروی کار متخصص در هر صنعت به‌ویژه صنعت خیاطی امر مهمی است که می‌تواند به پیشرفت یک صنعت در جامعه کمک نماید. کوهی افزود: یکی از اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نیز استعدادسنجی، مشاوره و آموزش تخصصی و مهارتی متقاضیان و همچنین شبکه‎سازی برای نیروهای کار پیشران‌ها است که در رشته خیاط لباس قشر قابل توجهی از متقاضیان و پیشرانان از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

در این دیدار، خانم گرامی، سرپرست کارگاه نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های خود در زمینه تولید پوشاک گفت: این کارگاه حدود 6 سال پیش تاسیس شده و محصولات متنوعی ارایه کرده است. وی افزود: یکی از چالش‌های جدی این کارگاه بازاریابی و سازمان‌دهی مناسب در امر فروش است و امیدواریم با برخورداری از حمایت‌های ارایه شده در این طرح مشکلات موجود در این بخش مرتفع گردد.