اخبار

پیشران پوشاک بجنوردی بیش از 1 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کرد

خراسان شمالي

۱۴۰۱/۰۲/۰۷

خلاصه خبر

یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی به پیشران رشته تولید پوشاک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی اعطا شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، سید رضا هاشمی پیشران حوزه تولید پوشاک از شهرستان بجنورد که دارای مجوز مشاغل خانگی است، درخواست اعطای تسهیلات مشاغل خانگی خود را مطرح کرد که این درخواست با اولویت در دست پیگیری از سوی دبیرخانه طرح و کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت و معدن خراسان شمالی قرار گرفت و در نهایت با اعطای یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به این پیشران موافقت شد.
این تسهیلات در قالب وام قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود؛ که تاکنون به تعدادی از پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و دارای نیروی زیرمجموعه فعال، پرداخت شده است.
تسهیلات مشاغل خانگی با هدف حمایت از تولید و اشتغالزایی از سوی دو بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران به عنوان بانک های عامل به افراد متقاضی که به صورت مستقل و پیشران (پشتیبان) فعالیت می کنند اعطا می شود؛ سقف این تسهیلات برای افراد مستقل 100 میلیون تومان و برای متقاضیان پیشران دارای نیروی زیرمجموعه شاغل، 2 میلیارد تومان است. 
تاکنون 10 تن از پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی از سوی دبیرخانه برای اخذ این تسهیلات معرفی، مشاوره و راهبری شده اند که از این تعداد  چهار نفر تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی نیز با سهمیه۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.