اخبار

ضرورت توانمندسازی زنان در راستای توسعه مشاغل خانگی

هرمزگان

۱۴۰۱/۰۲/۰۷

خلاصه خبر

بانوی کارآفرین هرمزگانی با تأکید بر ضرورت توانمندسازی زنان در راستای توسعه مشاغل خانگی، گفت: از مسئولین انتظار می‌رود حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری از فعالین حوزه مشاغل خانگی داشته باشند.


متن کامل خبر

بتول عبیری‌برنطین، بانوی کارآفرین و پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد‌دانشگاهی هرمزگان ، اظهار کرد: همواره علاقه بسیاری به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی داشتم و در این راستا عضویت در انجمن لوپوس ایران، عضویت در دبیرخانه شهرداری تهران، مسئول انجمن هنرهای تجسمی شهرستان رودان و شرکت در چندین نمایشگاه نقاشی در تهران را در کارنامه دارم.

وی افزود: از دوران کودکی با دیدن فعالیت‌های هنری مادرم در زمینه لباس‌های سنتی هرمزگان به هنر به‌خصوص در حوزه گلابتون‌دوزی علاقه‌مند شدم. اولین کار هنری خود را در هفت سالگی انجام دادم و از ۱۲ سالگی آغاز به کار گلابتون‌دوزی و رودوزی لباس‌های سنتی هرمزگان برای مشتریان کردم.

این بانوی کارآفرین هرمزگانی ادامه داد: اکنون نیز توانسته‌ام با گسترش کارم و راه‌اندازی یک کارگاه برای بیش از ۳۰ نفر اشتغال‌زایی کنم. همچنین به تعداد زیادی از افراد در روستاهای مختلف گلابتون‌دوزی را آموزش داده‌ام تا بتوانند به‌طور مستقل کار کنند.

عبیری اضافه کرد: هدفم از راه‌اندازی این کارگاه ایجاد یک کسب و کار پایدار برای خودم و افراد دیگر، حل مشکل مالی افرادی که با هم کار می‌کنیم،  توانمندسازی زنان در راستای کسب استقلال مالی و همچنین کمک به عرضه هنر گلابتون‌دوزی هرمزگان به شیوه‌ای اصیل و با طراحی متفاوت به بازارهای ملی و جهانی بوده است.

وی اصلی‌ترین مشوق خود برای گسترش کسب و کارش را مسئولان اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی هرمزگان دانست و بیان کرد: مهم‌ترین نقطه قوت کار خود را  ایده‌پردازی و طراحی قوی در هنر گلابتون‌دوزی و رودوزی لباس‌های سنتی می‌دانم و فکر می‌کنم نقطه ضعفم در حوزه بازاریابی باشد.

این بانوی کارآفرین هرمزگانی بیان کرد: به همه علاقه‌مندان هنر گلابتون‌دوزی و به‌صورت کلی رودوزی لباس‌های سنتی و افرادی که می‌خواهند با هنر خود کسب و کاری پایدار ایجاد کنند، توصیه می‌کنم که با عشق کار کنند، چراکه عشق به هنر و کار می‌تواند انگیزه بسیار تأثیرگذاری برای تلاش بیشتر و ناامید نشدن در فرد ایجاد کند.

عبیری اظهار کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی نقش بسیار تأثیرگذاری در پیشرفت فردی و گروهی ما و توسعه کسب و کارم داشته و از زمانی که وارد این طرح شده‌ام احساس می‌کنم که همه ما تبدیل به یک مجموعه بزرگ شده‌ایم و این مجموعه بودن می‌تواند به ما احساس قدرت برای پیشرفت بیشتر را منتقل کند.

وی در پایان یادآور شد: از مسئولین استانی و کشوری انتظار می‌رود که ضمن حمایت از طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد‌دانشگاهی، حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری از مشاوره و آموزش قوی گرفته تا پشتیبانی مالی از فعالین مشاغل خانگی داشته باشند.

انتهای پیام