اخبار

اعلام آمادگی همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با جهاد دانشگاهی در حوزه صنایع دستی

ايلام

۱۴۰۱/۰۲/۱۰

خلاصه خبر

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مدیرکل و معاون اشتغال این اداره کل در استان از حوزه اشتغال جهاد دانشگاهی واحد ایلام بازدید کرد.


متن کامل خبر

مدیر اشتغال جهاددانشگاهی ضمن تشریح فعالیت های جهاددانشگاهی از روند اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در سه فاز آموزش، توانمدسازی و استعدادیابی و اتصال به بازار گزارش ارائه نمود.
ندایی مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی با تاکید بر اینکه ایران جمعیت جوانی دارد، بیان کرد: جوانی جمعیت ایجاد اشتغال را به یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی و اقتصادی بدل کرده از این رو صنایع دستی، می‌تواند مرهمی بر این معضل شود.
ندایی با بیان اینکه آماده همکاری با جهاددانشگاهی در حوزه صنایع دستی و  گردشگری سلامت در استان ایلام هستیم، گفت: صنایع دستی در ایران دارای سابقه‌ای قدیمی و البته ارزشمند است که به دلیل قابل تامین بودن مواد اولیه در داخل کشور، سرمایه بسیاری نیاز نداشته و می‌تواند با ارزش‌افزوده بالا، به کمک اقتصاد بیاید و به راحتی می‌توان مردم را به سمت این حوزه راهنمایی و با توجه به ساده‌بودن آموزش‌ها می‌توان راهی موثر در اشتغالزایی ایجاد کرد.
وی بیان کرد: به دلیل همسایگی با کشور عراق و توسعه قابل توجه زیرساخت‌های نظام سلامت در این استان ایلام، می‌توان امیدوار بود که ایلام بتواند بیش از گذشته از این مزیت خود برای توسعه صنایع دستی و گردشگری سلامت بهره ببرد.
در ادامه شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان گفت: حمایت از برگزاری رویداد‌های کارآفرینی و تاسیس کسب و کار‌های فناورانه در حوزه‌های گردشگری سلامت، یکی از موضوع‌های همکاری این دو نهاد است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.