اخبار

تولیدات پیشران مشاغل خانگی استان سمنان در ایتالیا به نمایش گذاشته می شود

سمنان

۱۴۰۱/۰۲/۱۸

خلاصه خبر

آثار هنری و تولیدات مشاغل خانگی پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان سمنان در نمایشگاهی در کشور ایتالیا به نمایش گذاشته می شود.


متن کامل خبر

سیده فاطمه نبوی، یکی از پیشرانان طرح ملی مشاغل خانگی استان سمنان در روستای چاشم شهرستان مهدیشهر در مسابقات سپوزیوم با عنوان "هنر در قاب" که با حضور 156 شرکت کننده برگزار شد، عنوان هفتمی این مسابقات را به خود اختصاص داد.

گلیج خودرنگ چاشم ازکارگاه گلیج بافی آسمان چاشم اثر این هنرمند استان سمنان ازبین ۱۵۶ شرکت کننده درمسابقات سمپوزیوم "هنر در قاب" مقام هفتم را کسب کرد.

این مسابقات که برای نخستین بار در شهرستان مهدیشهر برگزار شد، سیده فاطمه نبوی از بین ۱۵۶ شرکت کننده نفر هفتم شد و آثار هنری این هنرمند به نمایشگاه کشور ایتالیا راه یافت و همچنین دارای شناسنامه شد.

آموزش به نیازمندان، متقاضیان و علاقه مندان صنایع دستی و مشاغل خانگی به صورت رایگان توسط این بانوی هنرمند در کارگاه خود انجام می شود.

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.

در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرحهای گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.