اخبار

با همکاری جهاددانشگاهی و مرکز خدمات حوزه علمیه استان انجام می شود؛ توسعه فعالیت های آموزشی و اتصال به بازار تولیدات مشاغل خانگی در سمنان

سمنان

۱۴۰۱/۰۲/۱۹

خلاصه خبر

در نشست رئیس جهاددانشگاهی استان و مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان سمنان، زمینه های همکاری مشترک آموزشی و اتصال به بازار در حوزه مشاغل خانگی خانواده طلاب و روحانیون بررسی شد.


متن کامل خبر

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در این نشست ضمن ارائه گزارش کامل از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان، گفت: دراین حوزه، ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد که می تواند زمینه همکاری بین دو مجموعه باشد، از جمله آنها می توان به  آموزش، توسعه و اتصال به بازار تولیدات مشاغل خانگی خانواده طلاب و... اشاره کرد.

علی منصفی راد افزود: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرحهای گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تصریح کرد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

منصفی راد اضافه کرد: انشاءالله کارگروه مشترک در زمینه مشاغل خانگی، گسترش فعالیت های آموزشی و ارائه آموزش های تخصصی برای طلاب و خانواده های آنان و همچنین فروش و اتصال به بازار تولیدات مشاغل خانگی تشکیل می شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان سمنان نیز در این نشست از جهاددانشگاهی به عنوان محصول انقلاب اسلامی نام برد و گفت: معتقد هستم، مجموعه های انقلابی در کنار یکدیگر و با هم افزایی بیشتر، اتفاقات خوبی را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام یزدان جمشیدی ادامه داد: در بحث توانمندسازی طلاب و روحانیون و خانواده های آنها در بخش مشاغل خانگی، در حوزه آموزشی و اتصال به بازار  از ظرفیت ها و توانمندی های جهاددانشگاهی استان بهره خواهیم گرفت.