اخبار

ایجاد ۱۰۰ فروشگاه مجازی برای محصولات طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان

زنجان

۱۴۰۱/۰۲/۲۱

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: ۱۰۰ فروشگاه مجازی برای محصولات طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان در مکان‌بازار دیجی‌کالا ایجاد شده است.


متن کامل خبر

لیلا اجلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان، اظهار کرد: مشاغل خانگی به سبب خانگی بودن، بستر مناسبی برای افراد ناتوان، خانه‌دار و یا کسانی که تمایل به کار در منزل دارند را، فراهم می‌کند. همچنین مزایایی همچون آزادی و استقلال بیشتر، ساعات کاری منعطف، پایین بودن هزینه راه‌اندازی نسبت به مشاغل صنعتی، معافیت مالیاتی و امکان کار پاره‌وقت برای متقاضیان را فراهم می‌آورد.

وی افزود: در طرح توسعه مشاغل خانگی، آموزش افراد، زمینه توانمندسازی و داشتن شغل پایدار برای آن‌ها فراهم می‌شود که حتی می‌تواند باعث تبدیل شدن افراد به کارآفرین‌های بزرگ شود.

این مسئول با تاکید بر لزوم راه‌اندازی فروشگاه مجازی برای فروش محصول متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: اگر محصولات این افراد از طریق فروشگاه‌های اینترنتی به فروش برسد، زمینه جذب مشتری و بازاریابی نیز فراهم خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی استان زنجان با اشاره به همکاری جهاددانشگاهی زنجان و دیجی‌کالا برای عرضه کالاهای تولیدی طرح ملی مشاغل خانگی در این مکان‌بازار، تصریح کرد: براساس آمار در زمستان سال گذشته ۱۰۰ فروشنده، فروشگاه مختص به محصولات خود را در این مکان‌بازار ایجاد کردند.

اجلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود یکی از دغدغه‌های اساسی کشور به شمار می‌رود که توسعه کسب‌ و کارهای خانگی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها در موضوع اشتغال در دوران شیوع کرونا باشد، به همین دلیل امروزه مشاغل خانگی یکی از کسب‌ و کارهای موفق در دنیا محسوب می‌شود.