اخبار

9 رشته در طرح ملی مشاغل خانگی همدان

همدان

۱۳۹۹/۰۷/۰۶

متن کامل خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به طرح ملی مشاغل خانگی، از سهمیه ۲۲۰۰ نفری مشاغل خانگی استان در این طرح خبر داد.

سیداحمد توصیفیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت نام در طرح ملی مشاغل خانگی یک ماه فرصت دارد، اظهار کرد: متقاضیان دریافت مجوز مشاغل خانگی می‌توانند در سامانه www.inhb.ir ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۰ رشته مشاغل خانگی در کل کشور تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در طرح ملی مشاغل خانگی ۹ رشته درنظر گرفته شده که با توجه به مزیت‌های استان و درخواست متقاضیان در همدان رشته‌های چرم، قالی بافی، انیماتوری و سفال مینایی درنظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از صدور بیش از ۳۱ هزار مجوز مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: از سال ۹۰ تاکنون ۳۱ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان همدان صادر شده است.

وی با اشاره به مجوزهای صادر شده از سال ۹۰ تاکنون، بیان کرد: از سال ۹۰ تاکنون ۵۹ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کردند که ۳۱ هزار مجوز در سامانه به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۱۲۹ فقره از مجوزهای صادر شده مشاغل خانگی مستقل بوده است، یادآور شد: ۴۶۱ نفر پشتیبان مشاغل خانگی مجوز دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۲۰ رشته مشاغل خانگی در سامانه وجود دارد، افزود: چهار دستگاه اجرایی میراث فرهنگی، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز مشاغل خانگی را صادر می‌کنند به طوریکه میراث فرهنگی در ۵۷ رشته، صنعت، معدن و تجارت در ۷۴ رشته، جهادکشاورزی در ۷۳ رشته و فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۳۱ رشته مجوز مشاغل خانگی صادر می‌کنند.

توصیفیان در پایان مطرح کرد: بیشترین مجوز مشاغل خانگی صادر شده در استان همدان مربوط به قالیبافی و کمترین مجوزها در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.