اخبار

اشتغال بیش از ۱۱۰۰ نفر در طرح مشاغل خانگی اردبیل

اردبيل

۱۴۰۱/۰۲/۲۴

خلاصه خبر

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل یک هزار و صد نفر از متقاضیان این طرح به بازار کار معرفی شده‌اند.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، دکتر مهران اوچی اردبیلی با اعلام این خبر و با بیان اینکه در سال جاری فعالیت‌های دبیرخانه توسعه مشاغل خانگی استان واقع در جهاد دانشگاهی برای تحقق سهمیه اشتغال دو هزار نفری این طرح ادامه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر فاز دوّم اجرایی این طرح شامل توانمندسازی، آموزش، مشاوره و استعدادسنجی متقاضیان و شبکه‌سازی در حال اجرا است.

وی از استعدادسنجی دو هزار و 150 نفر از متقاضان طرح ملی مشاغل خانگی در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: از آغاز طرح تاکنون دو هزار و 964 نفر از آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی جهاد دانشگاهی بهره‌مند شده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: پس از ارزیابی‌های متعدد و استعدادسنجی متقاضیان، دوره‌های متعدد آموزشی و مشاوره‌ای برای این افراد در رشته‌های قالی‌بافی، خیاطی، تولید گیاهان دارویی، چرم‌دوزی، تابلوفرش، مترجمی، انیماتور و ... به‌صورت رایگان برگزار شده و همه این فعالیت‌ها در سامانه مشاغل خانگی نیز به‌صورت کامل ثبت شده‌اند.

اوچی اردبیلی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی رودوزی سنتی، تولیدات چرمی دست دوز و خیاطی را از دیگر فعالیت‌های دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل عنوان و خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به صورت عمومی تخصصی و مهارتی شامل دوره‌های مفاهیم کسب و کار خانگی، کشف فرصت‌های کسب و کار، ایده‌پردازی و خلاقیت، طراحی محصول، مدیریت کاری و کسب و کار خانگی بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1401 به سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری افزود: یکی از پایه‌های اصلی تحقق اقتصاد دانش‌بنیان فعال و پویا در کشور، حمایت از مشاغل خانگی است که علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده‌ها، در سطح کلان نیز می‌تواند به پویایی چرخه اقتصاد کشور کمک بزرگی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل به اهمیت مسئله اشتغال و کارآفرینی در کشور اشاره و تصریح کرد: یکی از رسالت‌های اصلی نهاد جهاددانشگاهی، ورود به حوزه‌هایی است که مشکلات و چالش‌هایی در آن‌ها در کشور وجود دارد و تاکنون به همت و تلاش جهاد دانشگاهی و حمایت مسئولین امر، موفقیت‌های چشمگیری در رفع برخی مشکلات استان اردبیل از جمله درمان ناباروری، تولید نشاسته حفاری از سیب‌زمینی و ... حاصل شده است.

شایان ذکر است طرح ملی مشاغل خانگی استان به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار، رفاه اجتماعی استان توسط جهاد دانشگاهی اردبیل برای توانمندسازی دو هزار نفر در 13 رشته شغلی در حال اجرا می‌باشد و دبیرخانه آن در جهاد دانشگاهی دایر است.