اخبار

حضور تیم اجرایی طرح مشاغل خانگی خوزستان در کارگاه "پوشاک دیروزی و امروزی باران" اندیمشک

خوزستان

۱۴۰۱/۰۲/۲۴

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان در راستای بررسی زمینه های همکاری متقابل با تولیدکننده پوشاک زنانه در اندیمشک، از کارگاه این تولیدکننده بازدید کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد دوشنبه، 19 اردیبهشت ماه 1401 به همراه مژگان مندنی زاده کارشناس اجرایی طرح در سفری یک روزه به شهرستان اندیمشک با حضور در محل کارگاه شرکت تعاونی تولید پوشاک دیروزی و امروزی باران از وضعیت تولیدات فروزان پاپی پیشران طرح، بازدید کرد و مسائل این تولیدکننده را مورد واکاوی قرار داد.
در این بازدید پاپی با بیان اینکه در این کارگاه دو نوع فعالیت در زمینه تولید پوشاک زنانه و لباس سنتی انجام می شود، گفت: لباس سنتی اقوام مختلف با مجوز پشتیبان مشاغل خانگی تولید می شود. در این کارگاه 4 نفر نیرو فعال هستند و یکی از مشکلات برای توسعه کار، محدود بودن فضای کارگاه برای تولید این دو نوع لباس است.
وی درخواست خود برای تخصیص بودجه ای جهت تهیه فضای بزرگتر را مطرح و اظهار کرد: به دلیل محدودیت فضا و عدم امکان اضافه شدن نیروهای دیگر به محل کارگاه از دبیرخانه طرح تقاضا دارم برای 4 نفر نیروی متقاضی کار به صورت مشاغل خانگی، ابزار و دستگاه چرخ خیاطی تهیه شود تا بخشی از تولید در محل خانه ها انجام شود.
همچنین در این بازدید پیشنهاد فعالیت وی در روستا و همکاری با متقاضیان روستایی مطرح شد که این تولیدکننده با رایزنی که از پیش انجام داده بود، اظهار کرد: یک نفر از نیروهای علاقه مند در روستای چنگولک را شناسایی کرده و قرار است برای آموزش به کارگاه مراجعه و پس از آن برای آموزش نیروهای روستایی همکاری کند. در این راستا پیشنهاداتی برای آموزش و نظارت خانم پاپی و تهیه ابزار مطرح شد.
همچنین در ادامه خانم پاپی پیشنهاد بازدید از کارگاه کوچک تولید پوشاک در منطقه بهارستان اندیمشک را مطرح کرد که این کارگاه در فضای یک اتاق از خانه خانم فاطمه سعادتی تجهیز و راه اندازی شده است و وی به همراه 2 نفر از بانوان محله با ابزارهای مستهلک در آن فعالیت می کنند. در بازدید انجام شده از محل این کارگاه نیز این افراد درخواست تهیه ابزار مناسب برای ادامه فعالیت خود را عنوان کردند.
در این بازدیدها تقی نژاد نسبت به پیگیری مسائل و مشکلات پیشران طرح و متقاضیان مشاغل خانگی قول مساعد داد تا همکاری های بیشتر و موثرتری برای توسعه کسب و کارهای خانگی به خصوص در مناطق روستایی استان ایجاد شود.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.