اخبار

بررسی امکان توسعه همکاری ها و تلاش برای رفع چالش های پیشران قالیبافی شهرستان اندیمشک

خوزستان

۱۴۰۱/۰۲/۲۴

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان در راستای بررسی وضعیت پیشرانان طرح و شناسایی متقاضیان جدید در سفری یک روزه به اندیمشک از کارگاه قالیبافی "مهر زرین بافت" این شهرستان بازدید کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد دوشنبه، 19 اردیبهشت ماه 1401 به همراه مژگان مندنی زاده کارشناس اجرایی طرح در سفر به شهرستان اندیمشک، از کارگاه شرکت تعاونی فرش دستباف مهرزرین بافت با مدیریت ثریا نجفوند دریکوندی پیشران طرح، بازدید کردند.
در این بازدید نجفوند دریکوندی ضمن معرفی محصولات تولیدی این شرکت، مشکلات کسب و کار خود را مطرح و اظهار کرد: باتوجه به انتخاب این شرکت به عنوان تعاونی برتر تسهیلاتی به عنوان جایزه به شرکت تعلق گرفت که بازپرداخت آن یک ساله بود و به همین دلیل موفق به دریافت آن نشدیم.
وی افزود: مشکل دیگر، بحث نیروی کار و مشکلات جسمی  است که حین کار برای افراد پیش می آید و موجب می شود اغلب نیمه راه کار را رها کنند و لازم است در این خصوص یک توجه جدی شود و مسائل این قشر مدنظر قرار گیرد.
همچنین در این جلسه تقی نژاد با اعلام آمادگی برای پیگیری این مسائل از سوی دبیرخانه، قول مساعد داد که بازدید دیگری از محل کارگاه این پیشران در روستا و همچنین وضعیت آن روستا انجام و در خصوص حمایت های طرح از متقاضیان فعالیت در این زمینه، تصمیم گیری شود.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.