اخبار

اجاره غرفه‌های نمایشگاه مشاغل خانگی قزوین با یک سوم قیمت

قزوين

۱۴۰۱/۰۲/۲۷

متن کامل خبر

به گزارش ایسنا، معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود هدف از برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی این است که به این مشاغل کمک کنیم، از این روی حداقل هزینه برای غرفه‌ها در نظر گرفته شده است به طوری که هزینه اجاره هر غرفه یک سوم هزینه غرفه‌های سایر نمایشگاه‌هاست.

سمانه مولاوردی‌خانی در گفت‌گو با ایسنا تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی مشاغل خانگی از ۱۶ تا ۲۰ خرداد ماه به مدت پنج روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین جنب صداوسیما برگزار می‌شود. 

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود هدف از برگزاری نمایشگاه این است که به مشاغل خانگی کمک کنیم، از این روی حداقل هزینه برای غرفه‌ها در نظر گرفته شده است به طوری که هزینه اجاره هر غرفه یک سوم هزینه غرفه‌های سایر نمایشگاه‌ها است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: ۱۶۲ غرفه در ابعاد مختلف ۹ متری، ۱۲ متری، ۱۵ متری، ۱۸ متری، ۲۱ متری و ۲۴ متری در نظر گرفته شده است، فراوانی غرفه‌های ۱۲‌متری از همه بیشتر است؛  هزینه هر غرفه نیز متری ۷۱ هزارتومان در نظر گرفته شده است که در نهایت ۹ درصد مالیات به مبلغ نهایی اضافه می‌شود. 

وی بیان کرد: شبکه‌سازی بین افراد و آشنا شدن مشاغل با یکدیگر نیز از دیگر اهداف نمایشگاه است، ممکن است مشاغل مختلف با یکدیگر آشنا شوند و از هم سفارش دریافت کنند، در صورت موفقیت‌آمیز بودن، نمایشگاه را به صورت دوره‌ای هر ۲ ماه یکبار با کیفیت خیلی خوب برگزار خواهیم کرد. 

این مسئول تصریح کرد: برای حضور در نمایشگاه رسته‌های شغلی مختلفی در نظر گرفته شده که می‌توان به صنایع‌دستی، پوشاک، فرش، فرهنگی و هنری و مواد غذایی اشاره کرد، همچنین تعدادی غرفه به عنوان کارگاه تجربه پیش‌بینی کردیم؛ کارگاه تجربه کارگاهی است که علاوه بر فروش، به صورت جدی مسئله آموزش نیز در آن انجام می‌شود؛ در واقع اگر کسی بخواهد می‌تواند در کارگاه داخل غرفه شغل مورد نظر خود را تمرین کند و مدرس مدل ورکشاپ داخل غرفه آموزش می‌دهد. 

وی افزود: تلاش می‌کنیم برای تمام کسانی که غرفه می‌گیرند کد QR تعریف و فروشگاه مجازی ایجاد کنیم تا شناسایی محصول داشته باشیم؛ تبلیغات نیز هماهنگ شده که بتوانیم تبلیغات شهری خوبی داشته باشیم تا مردم از این رویداد آگاه شوند. 

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان قزوین یادآور شد: افرادی که تمایل دارند در این نمایشگاه غرفه داشته باشند به منظور ثبت‌نام و رزرو غرفه می‌توانند به صورت حضوری به مرکز آموزش جهاد دانشگاهی قزوین واقع در چهارراه ولیعصر به سمت میدان مینودر روبه‌روی بانک سپه مراجعه کنند. 

مولاوردی‌خانی افزود: هم‌چنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن  ۰۹۱۰۸۹۶۰۷۴۲ یا شماره ثابت ۳۳۳۷۲۷۵۳ تماس بگیرند.