اخبار

چالش‌های کارآفرینی در استان اردبیل نیازمند نگاه علمی دقیق است

اردبيل

۱۴۰۱/۰۳/۰۸

خلاصه خبر

سرپرست مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: حل مشکلات اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان اردبیل نیازمند نگاه علمی دقیق و محاسبه‌گرانه است.


متن کامل خبر

نادعلی یگانزاده، سرپرست مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در دیدار با میثم ضارب‌نیا، مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل ضمن استقبال از اجرای طرح مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی و نتایج آن، افزود: طرح‌های قبلی مرتبط با کارآفرینی هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف متفاوتی بوده و ویژگی‌های خاصی دارا بودند، اما در حال حاضر برای رفع چالش‌های موجود و کاهش نرخ بیکاری در جامعه نیازمند اجرای طرح‌های دقیق با پایه علمی هستیم، بنابراین نهادهای علمی در جامعه از جمله جهاددانشگاهی در این امر خطیر می‌توانند نقش پررنگی ایفا نمایند.

یگانزاده در ادامه افزود: طرح فعلی توسعه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در حال حاضر به کارفرمایی جهاددانشگاهی در کل کشور در حال اجراست، از ویژگی‌های مطلوبی از جمله استعدادسنجی، مشاوره، آموزش تخصصی و مهارتی، شبکه‌سازی و ... برای متقاضیان و پیشران‌ها برخوردار است که آن را از سایر طرح‌های قبلی متمایز می‌نماید.

در این دیدار، میثم ضارب‌نیا، مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در دبیرخانه مشاغل خانگی اردبیل افزود: ارایه تسهیلات به متقاضیان و پیشران‌ها یکی از چالش‌های اصلی این طرح محسوب می‌شود که در صورت تخصیص مناسب منابع، می‌تواند مشکلات طیف وسیعی از متقاضیان طرح را مرتفع نموده و به درآمدزایی آنها کمک به سزایی بنماید، که امیدواریم با تمهیدات لازم مشکلات مذکور مرتفع گردد.