اخبار

برگزاری جلسه مشترک با بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) و فنی حرفه ای استان زنجان

زنجان

۱۴۰۱/۰۳/۱۱

خلاصه خبر

در راستای اجرای فاز دوم و سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی و نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، جلسه ای با حضور کارکنان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج)، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، بسیج جامعه زنان و اداره کل فنی و حرفه ای استان زنجان برگزار شد.


متن کامل خبر

در این جلسه که با هدف تعامل و همکاری بین سازمان‌های مذکور برگزار شد، نمایندگان سازمان‌ها به تشریح فعالیت‌های مرتبط با طرح توسعه مشاغل خانگی پرداختند و آمادگی خود را جهت انجام همکاری‌های لازم و تعامل با یکدیگر جهت هم‌افزایی اعلام نمودند.

مقرر گردید تفاهم‌نامه‌ای مابین سپاه انصارالمهدی (عج)، اداره کل فنی و حرفه ای و جهاددانشگاهی معنقد شده و در راستای این تفاهم‌نامه تعامل و همکاری‌های لازم جهت هم‌افزایی توسعه مشاغل خانگی در استان انجام شود.

مطابق مذاکرات انجام شده درصدی از اعتبارات بسیج سازندگی جهت تخصیص تسهیلات به متقاضیان و پیشرانان مشاغل خانگی در نظر گرفته می‌شود، از ظرفیت‌های اداره کل فنی و حرفه ای نیز در جهت آموزش‌های مهارتی به متقاضیان استفاده خواهد شد.

 

 

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: مشاغل خانگی، یکی از بهترین شیوه‌‌های کسب و کار برای اشتغال افراد جویای کار است.

لیلا اجلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشاغل خانگی، اظهار کرد: با توجه به آنکه ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود یکی از دغدغه‌های اساسی کشور به شمار می‌رود، توسعه کسب و کارهای خانگی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها در دوران کنونی باشد.

وی سرمایه‌گذاری و هزینه کم، اشتغالزایی و درآمدزایی بالا را مهمترین مزایای کسب و کارهای خانگی عنوان کرد و گفت: بحث اشتغال خانگی در قالب بنگاه‌های کوچک می‌تواند راه حل ایجاد شغل در کوتاه مدت باشد و برای پایداری این مشاغل نیاز است تا نگاه بلندمدت با تغییراتی در ساختار آن داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: کارشناسان حوزه اشتغال مشاغل خانگی را به عنوان یکی از بهترین شیوه‌‌های کسب و کار برای اشتغال افراد جویای کار به ویژه زنان و جوانان در قالب خوداشتغالی در منازل عنوان می‌کنند که ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید زمینه رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و کاهش بیکاری در کشور را فراهم می‌کند.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی استان زنجان یادآور شد: سهمیه تعیین‌شده برای استان زنجان در طرح ملی مشاغل خانگی ۱۸۰۰ نفر بود که زمستان گذشته در حوزه انیماتور، خیاط لباس، قلمزن، ملیله‌ساز، تولیدکننده گیاهان دارویی، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، قالیباف و بافنده تابلوفرش، گلیم‌باف و ... در مجموع ۱۱۱۵ شغل ایجاد، احیا و یا پایدارسازی شده است.