اخبار

پیشران طرح ملی توسعه ﻣشاغل خانگی در استان مرکزی: استمرار در اجرا، رمز کسب دستاوردهای موثر از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

مرکزي

۱۳۹۹/۰۷/۰۸

متن کامل خبر

 

پیشران طرح ملی توسعه ﻣشاغل خانگی در استان مرکزی گفت: آنچه برای موفقیت این طرح نیاز است ادامه دار بودن آن است و قطعا با ادامه دادن آن می‌توان گام‌های خوب و موثری در مسیر تولید فرش و ایجاد اشتغال خانگی برداشت.

 

علی رنجبر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیشران در واقع لیدری است که اطلاعات لازم برای تولید کالای مرغوب را به تولیدکننده می‌دهد و مسلما مصرف‌کننده هم از مزایای آن بهره‌مند می‌شود، افزود: در این راستا و در قالب طرح ملی توسعه ﻣﺸﺎﻏﻞ خانگی آموزش‌های لازم جهت بافت، تولید و حتی طراحی فرش به افراد داده می‌شود تا بتوان طرحی دارای اصالت و جدید همخوان با سلایق مخاطب امروز با تنوع رنگی تولید کرد.

 

وی با اشاره به اینکه طرح ﻣﻠﻲ ﺗﻮﺳﻌﻪ مشاغل خانگی در گام اول قرار دارد و تاکنون حدود 50 ﻧﻔﺮ اﺯ ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎﻥ ﻭاﺟﺪ ﺷﺮاﻳﻄ برای استفاده از این طرح متقاضی شده‌اند که اغلب مربوط به شهرستان اراک هستند، گفت: روال کار بر این است که ﭘﺲ اﺯ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﻋﻤﻮﻣﻲ و ﺗﺨﺼﺼﻲ و اﺳﺘﻌﺪاﺩﺳﻨﺠﻲ، برای افرادی که شناخت ﻛﻤﻲ از تولید و بافت فرش ﺩاﺭﻧﺪ، دو هفته دوره آموزشی لحاظ می‌شود تا فرصت تمرین در حوزه چله کشی و دارکشی و ... را داشته باشند و سپس وارد فازهای بعدی آموزش ﺗﺨﺼﺼﻲ می‌شویم.

 

رنجبر تصریح کرد: در کنار آموزش اصول اولیه بافت، نظارت‌های لازم بر کار ارائه می‌شود و حتی در حوزه فروش نیز نظارت داریم، هر چند که هنوز در ابتدای مسیر هستیم و عملا به مرحله تولید نرسیده‌ایم، اما در پی تامین بازار فروش و بازاریابی برای تولیدات هستیم.

وی در خصوص تامین مواد اولیه بافت فرش اظهار کرد: اگر فردی توان خرید مواد اولیه را نداشته باشد، در قالب شریک اقدام به تهیه مواد اولیه می‌کنیم و در پایان، در سود ناشی از فروش مشارکت خواهیم داشت.

 

پیشران فرش دستبافت طرح ملی توسعه ﻣشاغل خانگی در استان مرکزی گفت: برای جلب بانوان با توجه به شناختی که از برخی از تولیدکنندگان داریم، افراد را شناسایی و به این طرح دعوت می‌کنیم و ﮔﺎﻫﺎ ﺑﺮﺧﻲ اﻓﺮاﺩ ﻧﻴﺰ اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ اﺯ ﻓﺮاﺧﻮاﻥ ﻃﺮﺡ ﻣﻂﻠﻊ ﺷﺪﻩ اﻧﺪ، اما به هر حال این طرح نیازمند اطلاع رسانی ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ است تا بتواند افراد بیشتری را جذب کند، البته مزایای در نظر گرفته شده برای این طرح می‌تواند استقبال بانوان را به همراه داشته باشد، ﭼﺮا ﻛﻪ ﻭﺯاﺭﺕ ﺗﻌﺎﻭﻥ، ﻛﺎﺭ و ﺭﻓﺎﻩ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺎ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﺟﻬﺎﺩﺩاﻧﺸﮕﺎﻫﻲ ﺩﺭ ﺗﻼﺵ ﺑﺮاﻱ ﺑﺎﺯاﺭﻳﺎﺑﻲ ﻭ ﺑﺎﺯاﺭﺳﺎﺯﻱ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺧﺎﻧﮕﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

 

پیشران طرح ملی توسعه ﻣشاغل خانگی در استان مرکزی در خصوص چشم‌انداز پیش روی این طرح بیان کرد: به هر حال هر طرحی در گام‌های نخست خود کم و کاستی‌هایی دارد، اما مسلما با توجه به تجربیات قبل می‌توان موفقیت‌های بیشتری از این طرح به دست آورد، آنچه برای این طرح نیاز است ادامه دار بودن آن است و قطعا با ادامه دادن آن می‌توان گام‌های خوب و موثری در مسیر تولید فرش و ایجاد اشتغال خانگی برداشت.