اخبار

اتصال به بازار مهمترین فاز اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی

همدان

۱۳۹۹/۰۷/۰۸

متن کامل خبر

علی کلانترنیا در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان، اظهار کرد: طرح مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت کار و تعاون و اجرای جهاد دانشگاهی در 31 استان در کشور در حال برگزاری است که در حال حاضر این طرح در مرحله ثبت نام از متقاضیان قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های استان و شرایط بومی، فعالیت‌هایی در زمینه صنایع‌دستی، کشاورزی و گردشگری در حال انجام است که این موضوع نیاز به ساماندهی دارد.

رئیس جهاددانشگاهی همدان با بیان اینکه در این طرح 54 هزار نفر در کل کشور ساماندهی و توانمند سازی می شوند، تصریح کرد: سهم استان همدان در این طرح 2100 نفر است که در سه فاز؛ نیازسنجی و ظرفیت سنجی، توانمند سازی و در نهایت اتصال به بازار اجرایی می شود.

کلانترنیا با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی پیشتر این طرح را در تعداد کمتر برای زنان سرپرست خانوار اجرایی کرده است، بیان کرد: در طرح مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار 160 نفر در رشته هایی چون چرم دوزی و فرشبافی توانمندسازی شده و به بازار وصل شدند تا محصولات خود را بفروشند.

وی گفت: در سامانه www.inhb.ir هم افرادی که میخواهند در دوره های توانمندسازی شرکت کنند و هم پیشرانان؛کسانی که در یک صنعت کار میکنند و صاحب کارگاه و یا کارخانه هستند و نیاز به نیرو دارند، باید ثبت نام کرده و با توجه به رشته های موجود اولویت خود را انتخاب کنند . 

رئیس جهاددانشگاهی همدان با بیان اینکه دانشگاه پیام نور با ظرفیت های خود و با وجود دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های متعدد می‌تواند در این طرح یاری‌گر ما باشد، اظهار کرد: در این طرح رشته‌هایی چون ویرایشگر متون، مترجمی کتاب و مقاله، برنامه نویسی و انیماتوری وجود دارد که دانش آموختگان دانشگاه پیام نور می توانند با ظرفیت‌های در نظرگرفته شده در این طرح پس از توانمندسازی، به بازار کار متصل شوند.

کلانترنیا با اشاره به اینکه مهمترین نکته در این طرح، بخش اتصال به بازار است، تصریح کرد: ما در طرح زنان سرپرست خانوار که در دو رشته چرم و فرشبافی اتفاق افتاد، توانستیم نتایج خوبی را بگیریم.

وی در ادامه گفت: جهاددانشگاهی پیش از این با دانشگاه پیام نور در خصوص کارهای پژوهشی مختص سفال تفاهم نامه‌ای داشته که جهاد با داشتن مرکز سفال و سرامیک، آزمایشگاه استانداردسازی سفال و کارگاه سفال تمایل به ادامه همکاری دارد.

کلانترنیا از اخذ مجوز انتشارات جهاد دانشگاهی در مرکز همدان خبر داد و اعلام کرد: اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور می‌توانند از خدمات مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی که یکی از معتبرترین مراکز انتشارات در حوزه چاپ و نشر در کشور است، استفاده کنند.