اخبار

قزوین پایلوت حمایت از مشاغل خانگی حوزه-پوشاک و قارچ در کشور شد

قزوين

۱۴۰۱/۰۳/۱۷

خلاصه خبر

قزوین-ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: قزوین، پایلوت (طرح آزمایشی) حمایت از مشاغل خانگی در ۲ حوزه پوشاک و تولید قارچ در کشور انتخاب شده و مطالعات و برنامه ریزی‌های آن در حال انجام است.


متن کامل خبر

عین الله کشاورز ترک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  در بخش مشاغل خانگی براساس مطالعات و پایش های صورت گرفته به این نتیجه رسیده ایم که کارها باید مبتنی بر مدل پشتیبانی از مشاغل خانگی  باشد تا در حوزه هایی که مزیت استان است با برنامه ریزی و حمایت به جلو برویم.

وی با اشاره به دو محور شناسایی شده در حوزه مشاغل خانگی مبتنی بر پشتیبانی و حمایت های ویژه، گفت: در حوزه پوشاک، مراحل اولیه آن در حال طی شدن است و مزیت شناسی آن صورت گرفته تا فضای خوبی به منظور اشتغال زایی ایجاد شود که در مرحله اول، تحقق اشتغال ۵۰۰ نفر را مدنظر قرار داده ایم.

کشاورز ترک گفت: محور دوم در حوزه تولید قارچ و محصولاتی از این دست است که مطالعات آن انجام شده و قرار شد این ۲ را به عنوان پایلوت در استان قزوین داشته باشیم و بعدا به عنوان الگویی در سایر استانها اجرا شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم حوزه مشاغل خانگی با حمایت همه مسوولان و دست اندرکاران تحول خاص و چشمگیری داشته باشد چون در سال جاری، اعتبارات خوبی بر آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در استان‌،گفت: این نمایشگاه، یک پشتوانه و خاستگاه دارد که مطالعات انجام شده در این زمینه در جهاد دانشگاهی وجود دارد که طبق قرارداد سال گذشته میان وزارتخانه و جهاد دانشگاهی در کل کشور انجام شد.