اخبار

شناخت بازارهای جدید برای عرضه محصولات قزوین

قزوين

۱۴۰۱/۰۳/۱۷

متن کامل خبر

ایسنا/قزوین مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین گفت: در راستای کمک به موضوع بازاریابی و فروش محصولات استان قزوین، در جهت شناخت بازارهای جدید برای واحدهای صنعتی استان تلاش می‌کنیم و در حال رایزنی با استان‌های دیگر هستیم تا دستاوردهای قزوین را به صورت نمایشگاه در سایر استان‌ها به منصه ظهور برسانیم.

احمد خورگامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مشاغل خانگی استان قزوین که عصر دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین در حوزه صنعت و کشاورزی استان برخورداری است، اما مشکل اصلی استان قزوین مشکل بازاریابی و فروش است به گونه‌ای که زیرساخت آن در استان مشکل دارد.

وی گفت: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که دانشگاه مادر استان است رشته بازرگانی و بازاریابی ندارد، همه آموزش‌های سازمان فنی حرفه‌ای آموزش‌های منجر به تولید است و آموزشی که مربوط به بازاریابی و فروش باشد در این سازمان وجود ندارد، بنابراین یکی از مشکلات استان قزوین بازاریابی و فروش است که برخی واحدهای صنعتی را هم دچار آسیب کرده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین عنوان کرد: در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین به عنوان نقش واسط، تلاش کردیم برخی نمایشگاه‌های تخصصی را راه‌اندازی کنیم؛ برخی نمایشگاه‌ها را نیز برای اولین بار در استان قزوین برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در راستای کمک به موضوع بازاریابی و فروش محصولات استان قزوین، در جهت شناخت بازارهای جدید برای واحدهای صنعتی استان تلاش می‌کنیم و در حال رایزنی با استان‌های دیگر هستیم تا دستاوردهای قزوین را به صورت نمایشگاه در سایر استان‌ها به منصه ظهور برسانیم.

خورگامی یادآور شد: در شرکت نمایشگاه‌ها تمام توان خود را به کار می‌گیریم که فرصتی برای واحدهای تولیدی استان فراهم کنیم تا بتوانند نسبت به فروش محصولاتشان اقدام کنند و همین گردش مالی باعث توسعه اشتغال، کاهش فساد و بزهکاری‌های اجتماعی خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای حوزه پوشاک و پرورش قارچ

عین‌الله کشاورز ترک، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم اظهار کرد: در این نمایشگاه نکته مهم، مطالعات جهاد دانشگاهی درباره مشاغل خانگی است که بر مبنای تحقیقات صورت گرفته این نتیجه حاصل شده است که مدل پرداختن به مشاغل خانگی باید به صورت پشتیبانی از این مشاغل و مبتنی بر برنامه‌ریزی و پیگیری درحوزه‌هایی باشد که مزیت استان قزوین است.

وی افزود: بر مبنای این مطالعات دو محور شناسایی و در آن عرصه برنامه‌ریزی شده است یکی از حوزه‌ها پوشاک است که در گام اول تحقق اشتغال ۵۰۰ نفر را مد نظر قرار دادیم و محور دوم تولید قارچ است که مطالعات اولیه آن انجام شده تابه صورت پایلوت در استان قزوین این دو موضوع را داشته باشیم.

کشاورز درباره حقوق بزنشستگان عنوان کرد: تصمیمات دولت درخصوص حقوق بازنشستگان مبتنی بر تحقق عدالت اجتماعی در جامعه بوده است.