اخبار

همکاری دانشگاه پیام نور با جهاد دانشگاهی در طرح ملی مشاغل خانگی

همدان

۱۳۹۹/۰۷/۰۸

متن کامل خبر

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دانشگاه پیام نور سال گذشته تفاهم نامه ای با معاونت فناوری ریاست جمهوری منعقد کرد که در این طرح قرار بود تعدادی از روستاییان در دوره های مهارت افزایی که پیام نور برگزار کننده آن بود شرکت کرده و پس از اخذ گواهینامه برای گرفتن وام اشتغال به بانک معرفی شوند، اما متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا طرح رها شد.

صفی الله صفایی اظهار کرد: مهمترین مسئله این است که تا روستایی احساس نیاز نکند و قدمی برای آن برندارد نمی توان کاری برای آنان انجام داد، به همین دلیل در طرح مشاغل خانگی باید علاوه بر آموزش، در افراد احساس نیاز را به وجود آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی و دانشگاه پیام نور اهداف مشترکی را دنبال میکنند ، افزود: این دو مجموعه در طول هم و در کنار هم هستند و با وجود اهداف مشترک، همکاری خود را در تبلیغات و همچنین در اختیار گذاشتن کلاس های دانشگاه برای آموزش اعلام می کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در پایان گفت: متاسفانه جزیره ای کار کردن دستگاه ها یکی از بزرگترین مشکلات در بحث اشتغال است، دستگاه هایی که بیشترین امکانات، تجهیزات و نیرو را برای ایجاد مهارت افزایی و اشتغال را دارا هستند و می توانند سهم بسزایی در این امر داشته باشند اما کمترین کارایی را دارند اما این موضوع باعث نمی شود ما در این حوزه وارد نشده و کار نکینم.

در ادامه معاون اجرایی داشنگاه پیام نور استان همدان نیز گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در جهت پاسخگویی به نیازهای دانشگاه ها بوده و توانسته کارهای زمین مانده بسیاری را به سرانجام برساند.

نصرالله عرفانی با بیان اینکه طرح مشاغل خانگی یک رسالت بزرگ در حوزه اشتغال است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند که اجرای این طرح و اتصال آنان به بازار کار می‌تواند جلوی آسیب های اجتماعی بیشماری را بگیرد.

وی افزود: پایگاه مرکز علمی جهاد دانشگاهی (SID)  یکی از معتبرترین سایت های مقالات است که نیاز دانشگاهیان را رفع کرده و با توانمندسازی دانشجویان در دوره‌های ویراستاری می‌تواند سطح کیفیت مقالات دانشگاهی را بالا برده و هم برای آنان ایجاد شغل کند.

عرفانی تصریح کرد: همکاری در این طرح را ما فراتر از وظیقه اداری می‌دانیم و با وجدان خود در این زمینه و تحقق و برگزاری هرچه بهتر آن گام برمیداریم و همکاری خواهیم کرد.