اخبار

برگزاری ۱۵ ورکشاپ رایگان در نمایشگاه مشاغل خانگی قزوین

قزوين

۱۴۰۱/۰۳/۱۸

متن کامل خبر

ایسنا/قزوین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: نمایشگاه مشاغل خانگی قزوین که با حمایت‌های ویژه از غرفه‌داران برگزار شده و ۱۵ ورکشاپ آموزشی رایگان در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

عین‌الله کشاورز ترک در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی مشاغل خانگی در قزوین در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با شعار «هر خانه یک محصول» اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین و جهاد دانشگاهی استان در راستای حمایت از کالای ایرانی و با هدف معرفی توانمندی‌های فعالان این حوزه از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در اغلب کشورهای دنیا توسعه مشاغل خانگی در راستای توسعه اشتغال و کارآفرینی به‌عنوان یک نیاز اساسی مطرح است، مشاغل خانگی نقش مهمی در احیای برخی هنرها و صنایع دستی فراموش شده، توسعه تولید داخلی و افزایش روحیه خودباوری دارد.

این مسئول عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در هر استان و شهر می‌تواند اعضای خانواده‌ها را در ارتقای توانمندی‌ها ترغیب کرده تا از ظرفیت تک‌تک آن‌ها به منظور تأمین اقتصاد خانواده استفاده شود که این به معنای حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: نمایشگاه مشاغل خانگی قزوین که با حمایت‌های ویژه از غرفه‌داران برگزار شده، از ۱۳۷ غرفه در رشته‌های صنایع دستی، پوشاک، فرش و مواد غذایی و همچنین ۱۵ ورکشاپ آموزشی رایگان در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

کشاورز ترک تصریح کرد: این ورکشاپ‌ها شامل آموزش بسته‌بندی، آموزش اینستاگرام و عکاسی در راستای توسعه کسب و کارها هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در پایان تأکید کرد: بازدیدکنندگان می‌توانند در ایام برگزاری نمایشگاه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از نمایشگاه بازدید کنند.