اخبار

معاون وزیر تعاون : جهاد دانشگاهی باید ارائه آموزش‌های مهارتی را در اولویت قرار دهند

آذربايجان شرقي

۱۴۰۱/۰۳/۲۱

خلاصه خبر

معاون وزیر تعاون در حاشیه بازدید از نمایشگاه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان آذربایجان شرقی گفت : اگر بتوانیم ۱۰۰ طرح مشاغل خانگی در قالب پشتبان را نهایی کنیم در اتصال به بازار کار، اقدام بسیار مثبتی انجام دادیم.


متن کامل خبر

به گزارش ایسنا، محمود کریمی بیرانوند در حاشیه این بازدید با بیان این‌که جهاد دانشگاهی باید ارائه آموزش‌های مهارتی را در اولویت قرار دهند، گفت: جهاد دانشگاهی باید نسبت به تشکیل پیشران و پشتبان‌ها برای اخذ تسهیلات مشاغل خانگی اقدام کند.

وی با بیان این‌که اولویت باید در مورد جذب پشتیبان‌ها باشد، گفت: این پشتیبان‌ها می‌تواند زمینه کار و فعالیت را برای افراد متقاضی و نیازمند کار که به هر دلیلی فرصت اشتغال و فعالیت در بیرون از منزل را ندارند، فراهم کند؛ به این ترتیب بانوان و آقایان متقاضی کار می‌توانند بر اساس توانایی خود در کنار سایر فعالیت‌های روز مره به تولید محصول بپردازند.

کریمی افزود: اگر بتوانیم ۱۰۰ طرح مشاغل خانگی در قالب پشتبان را نهایی کنیم در اتصال به بازار کار، اقدام بسیار مثبتی انجام دادیم.

وی با اشاره به ایجاد ۱۰۰ پایگاه مردمی، خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها می‌تواند مسجد، خیریه و... باشد، یعنی کسی که در راه اندازی مشاغل خانگی وارد و متخصص باشد تا بتوانیم حلقه‌های مفقوده و خلا طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه دهد.

وی در پایان افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌ها باید ادامه دار باشد و اصلا مانعی در این زمینه وجود ندارد، اعتبارات جدید نیز ابلاغ شده و ما حمایت های لازم را انجام می‌دهیم.