اخبار

آغاز ثبت نام رایگان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زیرمجموعه های اتحادیه صنف فناوران رایانه زاهدان

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۷/۰۸

متن کامل خبر

نشست بررسی راهکارها و تعامل بین‌سازمانی با هدف توسعه مشاغل خانگی، امروز با حضور حمید داودی راد کارشناس اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان و اتحادیه صنف فناوران رایانه زاهدان برگزار شد.


مهندس داودی راد ، در ابتدای این نشست ضمن معرفی ،اهداف و چشم انداز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  در حوزه اشتغال استان، ابراز امیدواری کردند با توجه به ظرفیت طرح جدید بتوان اشتغال بیشتری را در آینده نزدیک برای هم استانی های عزیز ایجاد نمود.
همچنین بیان داشتند جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای و تسهیل گر حوزه مشاغل خانگی تلاش مضاعفی را جهت راهبری فرصت های شغلی برای رشته های جدید فناوری اطلاعات مشاغل خانگی  مرتبط با اتحادیه فناوران رایانه خواهد داشت تا بتوان شاهد کاهش آسیب های اقتصادی حاصل از کرونا در استان بود..
با توجه به گستره استانی و عدم دسترس خیلی از عزیزان صنعتگر به اینترنت ، جهت ثبت نام رایگان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و ظرفیت‌هایی اتحادیه  فناوران رایانه در این زمینه در استان وجود دارد، بیان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ایجاد، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی کشور و از جمله در استان است که در حقیقت گامی در جهت تحقق شعار سال خواهد بود.
وی همچنین به  ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص چگونگی تعاملات آتی و برنامه ریزی‌های مشترک جهت توانمندسازی و توسعه بازار فعالان حوزه مشاغل خانگی مرتبط با موضوع بهبود وضعیت مشاغل خانگی  در استان پرداخت.
صادق شه بخش ، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه زاهدان  نیز در این نشست با بیان اینکه این طرح گامی موثر در راستای ایجاد اشتغال برای رشته های جدید فناوری اطلاعات  در بحث مشاغل خانگی در استان  نیز افزود: استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت بالایی برای توسعه مشاغل خانگی برخوردار است و در صورتی که برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم، می‌توان از این ظرفیت بهره برد.
محمد امین مقدم ، عضو هیئت مدیر اتحادیه و نماینده کافی نت ها زاهدان ، با ابراز خرسندی از ایجاد اشتغال پایدار در استان آمادگی خود را جهت همکاری با طرح  اعلام نمودند  
مقرر گردید در آینده نزدیک با نصب پوستر طرح در اکثر کافی نت های فعال زاهدان ثبت نام متقاضیان در محله های کمتر برخوردارآغاز گردد
داودی‌راد نیز در پایان این نشست ضمن تشکر از حضور  اتحادیه صنف فناوران رایانه زاهدان  در طرح توسعه مشاغل خانگی ، نوید آینده‌ای پویا را در رشته های جدید مشاغل خانگی داد.