اخبار

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تاکید کرد: ضرورت برگزاری نمایشگاه‌ هفته‌ای مشاغل خانگی در ایلام

ايلام

۱۴۰۱/۰۳/۲۵

خلاصه خبر

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: تداوم برگزاری نمایشگاه‌های مشاغل خانگی نیازمند هم‌افزایی سازمان‌های مرتبط با طرح توسعه مشاغل خانگی است.


متن کامل خبر

«فریده الیاس پوریان» در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای متقاضیان و پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ضمن تاکید بر تداوم فروش محصولات به صورت هفتگی یا ماهیانه، اظهار کرد: از اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد شغل، تولید و فروش محصول است که شخص با کمترین سرمایه دست به تولید می‌زند اما نباید برای فروش محصولات دغدغه‌ی فضای فیزیکی داشته باشد و راه‌حل آن برپایی بازارچه‌های مقطعی است که ساخت‌های دستی در معرض دید قرار می‌گیرند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: برپایی بازارچه‌های اینچنینی که بیشتر فراهم کردن بستری برای فروش محصولات تولید شده توسط زنان سرپرست خانوار و حتی فارغ التحصیل بیکار است که در محیط خانه دست به تولید زده‌اند تا علاوه بر فروش محصولات خانگی، باعث شناساندن فرهنگ و هنر بومی و ترویج اشتغال خانگی با کمترین سرمایه است.
وی با اشاره به اینکه تداوم برگزاری بازارچه به صورت هفتگی در دستور کار حوزه زنان و خانواده استانداری ایلام قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: تلاش بر این خواهد بود تا با همکاری و هم‌افزایی سایر سازمان‌های مرتبط با طرح توسعه مشاغل خانگی اهداف آن محقق شود.
مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام به عنوان مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جریان بازدید مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح، بر برگزاری هفتگی این نمایشگاه در مکان دائمی تاکید کرد.
گفتنی است دستاوردهای مشاغل خانگی و صنایع دستی استان ایلام در قالب ۲۰ غرفه در پیاده راه آیت الله طالقانی (ره) به نمایش گذاشته شد.