اخبار

بازدید مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان از مجموعه چرم "سام" اهواز

خوزستان

۱۴۰۱/۰۳/۲۸

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان از مجموعه کارگاه و فروشگاه تولیدات چرم طبیعی با برند "سام" در اهواز بازدید کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد در این بازدید که 18 خردادماه 1401 از کارگاه چرم "سام با مدیریت زهرا غزنوی انجام شد، ضمن بررسی ظرفیت ها، سوابق و امکانات این تولیدکننده در خصوص همکاری های مشترک با وی گفت وگو کرد.
زهرا غزنوی تولیدکننده انواع محصولات چرمی اعم از کیف، کیف پول، جاکلیدی، پوشاک چرم و محصولات تلفیقی چرم با پته دوزی (که با همکاری یک استاد توانمند در کشور این محصولات خلاقانه را تولید می کند)، همچنین کیف های چرمی مخصوص سازهای موسیقی، کیف های ترکیبی چرم و چوب، چرم و کپو و چرم و گلیم است؛ وی نه تنها آموزش انواع رشته های چرم را برای علاقمندان این حوزه ارائه می دهد بلکه افرادی را که می خواهند فروشگاه راه اندازی کنند، تا راه اندازی کامل و رسیدن به بازار آموزش داده و پشتیبانی می کند.
این پیشران البته به هنرجوهای خود توصیه می کند به تولید همه محصولات چرمی ورود نکنند بلکه باتوجه به تنوع بالا و وجود سلایق گوناگون برای پیشرفت بهتر در کار و دیده شدن، هرکدام یک محصول اختصاصی انتخاب کند.
غزنوی تاکنون ۱۰۰ نفر از هنرجوهای خود را وارد بازار کرده و از استان های ایلام، گرگان، تهران و خوزستان در کلاس های او که به صورت مجازی و حضوری برگزار می شوند، علاقه مندان به این رشته هنری حضور پیدا کرده اند. در کسب و کار خود سه تیم مجزا ایجاد کرده است که یک تیم کار عکاسی و تولید محتوا را انجام می دهد، یک تیم وظیفه راه اندازی و توسعه وبسایت را برعهده دارد و تیم دیگر کارهای تولید در کارگاه را انجام می دهند.
وی برای توسعه کارگاه و تبدیل آن به کارخانه نیز یک تیم کاری تشکیل داده که پیگیر ساخت سوله در شهرک صنعتی 22 بهمن اهواز هستند. همچنین به جز عرضه مستقیم در فروشگاه، فروش اقساطی به ادارات و عرضه در نمایشگاه های بین المللی از دیگر کانال های فروش این تولیدکننده است. غزنوی در این بازدید همچنین با بیان اینکه عضو اتاق فکر صنایع دستی است، اظهار کرد: مشاوره و تحلیل کسب و کارها از دیگر کارهایی است که انجام می دهم.
وی افزود: یکی از محصولاتم که ایده جدید و خلاقانه ای بوده، ساخت یک دستبند چرمی با تزئینات میناکاری (مینای صائبی هنر مخصوص خوزستان که ثبت جهانی شده است) است و اجناس خود را به خارج از کشور هم ارسال کرده ایم. بیشتر علاقمند هستم هنرصنعت گلیم بافی و هنرهای دیگر را با صنعت چرم تلفیق کنم و در حال حاضر برای تأمین برخی ابزارآلات مشکل داریم و در خصوص نیروی کار هم با بی میلی و پایین بودن انگیزه افراد مواجه هستیم.
همچنین در این بازدید تقی نژاد مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان با تشریح ابعاد، ظرفیت ها و فازهای مختلف اجرایی این طرح و تحسین دست سازه های این تولیدکننده، اظهار کرد: می توانیم تعدادی از افراد فعال این حوزه که عضو شبکه صنایع دستی طرح هستند به شما معرفی کنیم که در خصوص ایده های خود همکاری های مشترکی با آن ها داشته باشید.
عضویت در بازار پیشه، از دیگر پیشنهادهایی بود که تقی نژاد به این تولیدکننده ارائه داد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.