اخبار

اعضای هیأت مؤسس تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی خوزستان انتخاب شدند

خوزستان

۱۴۰۱/۰۳/۲۹

خلاصه خبر

دوره آموزشی تشکیل تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی و تشریح مزیت های بخش تعاون برگزار و اعضای هیأت مؤسس این تعاونی در خوزستان انتخاب شدند.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، پیرو مصوبات برگزاری اولین کارگروه تعاون در مشاغل خانگی مورخ 24 اردیبهشت ماه مبنی بر برگزاری یک دوره آموزشی در خصوص تشکیل تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی با همکاری جهاد دانشگاهی این جلسه امروز یکشنبه، 29 خردادماه 1401 با حضور فرهاد عباسی کارشناس مسئول تعاون و مدرس دوره، سحر کوهستانی رئیس اداره تشکیل تعاونی، آذین خرم زاده کارشناس مشاغل خانگی و پری عطاری کارشناس آموزش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح و همچنین پیشرانان توانمند و باسابقه استان در رشته های پوشاک و صنایع دستی در مرکز شماره یک جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد. 
در این جلسه عباسی مدرس دوره به بیان تعاریف، جایگاه، ارکان و مراحل تشکیل شرکت های تعاونی و مزیت های بخش تعاون برای تولیدکنندگان پرداخت و تشکیل تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی را برای توسعه این کسب و کارها بسیار مؤثر دانست.
در پایان این دوره، از میان پیشران های حاضر در جلسه، تعدادی از افراد کاندیداتوری خود را برای عضویت در هیأت مؤسس تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی استان اعلام کردند که در نهایت با رأی گیری از حضار، خانم ها مریم دانش، گلبانو لجم اورک و افسانه صالح خو باورصاد به عنوان اعضای هیأت مؤسس این شرکت تعاونی در 2 رشته پوشاک و صنایع دستی انتخاب و معرفی شدند.
این شرکت تعاونی قرار است ظرفیت ها و امکاناتی را در زمینه های تأمین مواد اولیه، اخذ مجوزها و ... در حوزه مشاغل خانگی برای متقاضیان و فعالان این عرصه ایجاد کند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.