اخبار

پیشران 22 ساله طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان آذربایجان شرقی : اداره کردن مشاغل خانگی نسبت به شغل های عادی دیگر مستلزم سختی ها و دشواری ها و علاقه و دقت زیاد است

آذربايجان شرقي

۱۴۰۱/۰۴/۰۳

خلاصه خبر

بانوی 22 ساله پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی : تجربه کشورهای موفق نشان داده است که جامعه‌ای رو به رشد و در حال پیشرفت است که روحیه کارآفرینی را تشویق کرده و به آنها پاداش می‌دهد چراکه کارآفرینان نقش محوری در اقتصاد بازار داشته و به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی عمل می‌کنند.


متن کامل خبر

یلدا شهابی بانوی کارفرین شهر تبریز و از جوانترین پیشرانان این طرح در استان آذربایجان شرقی در مصاحبه با خبرگزاری بازار کار با اشاره به تجربیات و روند آشنایی با طرح ملی توسعه مشاعل خانگی گفت : 

کارآفرینان، تمامی فعالیت‌های اقتصادی یک کشور را فعال کرده و تعیین‌کننده سطح موفقیت، اشتغالزایی، توسعه صادرات، رشد و فرصت در اقتصاد هر کشور هستند.

وی که در رشته های شغلی موم زنی و نگین زنی جواهرات فعالیت دارد افزود : 

کسب و کار خود را به صورت شغل خانگی و توسط اعضای خانواده خود راه انداخته و در کنار آن نیز بعدها با برنامه ریزی و تلاش مضاعف و با روی آوردن به  حیطه خیاطی، لحاف دوزی و قالیبافی باعث ایجاد اشتغال برای ۲۵ نفر شده ام.

وی ادامه داد : در کل ایجاد مشاغل خانگی زحمت زیادی دارد و بایستی حمایت شود؛
چراکه با وجود تحریم و گرانی که امروزه موجب تنگدستی بسیاری از افراد شده رفته رفته هر خانواده با تلاش و حمایت دولت می‌تواند یک تولید کننده باشد؛ خواستار من این است که در زمینه فعالیت ما تسهیلاتی اعطا شود تا بتوانیم افراد زیادی جذب کرده و تولیدمان را رونق بخشیم. در زمینه خیاطی نیز با ارائه تسهیلات لازم می‌توانیم تولیدات با کیفیت تری تحویل بازار داده و کمکی در راه تولید ملی باشیم..