اخبار

حمایت از اقتصاد خانواده‌ها با اجرای طرح‌های خرد اقتصادی

اردبيل

۱۴۰۱/۰۴/۰۵

خلاصه خبر

فرماندار گرمی گفت: اجرای طرح‌های کوچک و خرد اقتصادی و هم‌چنین حذف واسطه‌ها و ارایه حمایت‌های مالی به فعالان کسب و کارهای خانگی می‌تواند به رونق اقتصادی خانواده‌ها به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار و محروم جامعه کمک به‌سزایی نماید.


متن کامل خبر

حسین مولایی، سرپرست فرمانداری گرمی در گفتگو با خبرنگار دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی استان اردبیل، ضمن استقبال از برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات مشاغل خانگی در گرمی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به رونق مشاغل خانگی در شهرستان گرمی کمک به‌سزایی نموده و با توجه به استعداد منطقه، کشت و پرورش گیاهان دارویی یکی از مشاغل با اهمیت بالا به شمار می‌آید. مولایی افزود: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌توانیم راه کسب و کار خانگی، افزایش درآمد خانوار و بهره‌وری اقتصادی را به مردم نشان دهیم.

مولایی ضمن اشاره به پرورش گل محمدی در گرمی گفت: این گیاه دارویی ارزش افزوده بالایی داشته باشد و حتی برخی صنایع تبدیلی در کنار کشت و پرورش آن می‌توان ایجاد نمود. وی به پتانسیل زمین‌های زراعی گرمی برای پرورش گل محمدی اشاره و افزود: با ارایه آموزش‌ها و توانمندسازی لازم، می‌توان حجم بالایی از گل محمدی و سایر گیاهان دارویی در گرمی و به‌خصوص برخی زمین‌های با کشت دیم ایجاد کرد که نیازمند برنامه‌ریزی‌های مناسب است.