اخبار

طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار؛ با رویکرد کسب و کارهای نوین

گيلان

۱۳۹۹/۰۷/۱۲

متن کامل خبر

ایسنا/گیلان مدیرکل امور بانوان گیلان، هدف از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را حمایت، پشتیبانی و ارتقای معیشت و اقتصاد خانواده ها از طریق توسعه مشاغل خانگی دانست و گفت: ایجاد اشتغال با رویکرد مشاغل خانگی و کسب و کارهای نوین به ویژه برای زنان سرپرست خانوار که در کنار مادری، معیشت خانواده را نیز تامین می‌کنند، اهمیت بسیاری دارد.

زهرا یعقوب نژاد در گفت وگو با ایسنا، در حاشیه بازدید از چهار کارگاه پیشرانان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان گیلان در شهرستان رشت، با بیان اینکه ۲۷۰ بانوی گیلانی در طرح مذکور توانمند شدند، اظهار کرد: به دنبال توسعه مشاغل خانگی جهت ایجاد اشتغال برای زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار هستیم.

وی با اشاره به فعالیت کارگاه های مذکور در زمینه قالی بافی، گلیم بافی، دوزندگی، عروسک بافی و...، افزود: زنان سرپرست خانوار در این کارگاه ها مورد حمایت و فعالیت قرار می گیرند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، هدف از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را حمایت، پشتیبانی و ارتقای معیشت و اقتصاد خانواده ها از طریق توسعه مشاغل خانگی دانست و عنوان کرد: کارگاه های طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار پتانسیل بالایی جهت حمایت از جامعه هدف و افزایش تولیدات دارند.

یعقوب نژاد، با تاکید بر لزوم ظرفیت سازی مشاغل خانگی با رویکرد زنان سرپرست خانوار، گفت: جامعه هدف این طرح را زنان همسر فوت شده، زنان مطلقه، زنان دارای همسر(زندانی، از کار افتاده، معتاد، متواری و مفقودالاثر) و دختران مجرد بیکار ۴۵ تا ۵۵ ساله تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار با تلاش های شبانه روزی و بی وقفه در این کارگاه ها می توانند از عهده مسئولیت اجتماعی خویش برآیند، یادآور شد: بی تردید دستان توانمند زنان سرپرست خانوار روز به روز به بازار تولیدات خانگی رونق خواهد بخشید.

مدیرکل امور بانوان گیلان، چادرشب بافی، چرم دوزی، رشت  دوزی، پرورش گل و گیاه زینتی، گل سازی، پرورش قارچ، معرق، نقاشی و هنرهای تجسمی را از دیگر کارگاه های طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دانست و تصریح کرد: در حال حاضر طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ۹ شهرستان گیلان اجرا شده است.

یعقوب نژاد، همچنین به نقش بسیار موثر جهاد دانشگاهی در بخش شناسایی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال با رویکرد مشاغل خانگی و کسب و کارهای نوین به ویژه برای زنان سرپرست خانوار که در کنار مادری، معیشت خانواده را نیز تامین می‌کنند، اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل امور بانوان گیلان در ادامه با جمعی از پیشرانان موفق گفت وگو کرد و با دغدغه ها و مشکلات دست و پاگیر این افراد آشنا شد و از آنان خواست همچنان بر تلاش خود در این راه ادامه دهند.