اخبار

لِرد، روستای پیشگام در برگزاری دوره‌های آموزشی مشاغل خانگی

اردبيل

۱۴۰۱/۰۴/۰۸

خلاصه خبر

روستای لرد، یکی از روستاهای زیبا و با طبیعت بکر از توابع شهرستان خلخال می‌باشد که به‌همت تیم تسهیلگری منظومه بخش شاهرود، به یکی از روستاهای فعال در زمینه آموزش مشاغل خانگی تبدیل شده است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل، روستای لِرد در ۲۷ کیلومتری شهر کلور مرکز بخش شاهرود، از توابع شهرستان خلخال واقع شده‌است. این روستا بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین روستای شهرستان خلخال می‌باشد و در حال حاضر دارای قریب به ۹۲۶ خانوار و نزدیک به ۴۰۰۰ نفر جمعیت ثابت است. طبیعت بکر و مناظر دیدنی از جاذبه‌های گردشگری این روستا است که چشم بینندگان را به تعجب وامی‌دارد. زنان این روستا هم‌گام با مردان سخت‌کوش مسئولیت امور مختلفی از جمله فعالیت در منازل و کشاورزی و دامداری را بر عهده گرفته و کار کردن را مایه افتخار و خیر و برکت در زندگی خود می‌شمارند. بنابراین اجرای طرح‌های کارآفرینی و مرتبط با اشتغال همیشه با استقبال زیاد مردم این خطه روبرو شده است.

در این میان، هم‌زمان با شروع طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل و فعالیت این دبیرخانه در جهاددانشگاهی استان، تیم تسهیلگری منظومه بخش شاهرود با مدیریت سرکار خانم کبری درخشان، اقدام به معرفی مزایا و ویژگی‌های طرح و ثبت نام از علاقمندان و متقاضیان در روستای لرد نموده است که پس از آن با هماهنگی و همکاری دبیرخانه استانی، اقدام به برگزاری کلاس آموزشی در رشته خیاطی نموده است که با استقبال زیاد بانوان خانه‌دار مواجه شده است.

گفتنی است این تیم تسهیلگری کلاس‌های آموزشی را با هعماهنگی انجام شده با آموزش و پرورش منطقه، در مدرسه روستای لرد برگزار می‌نماید که متقاضیان طرح با حضور در کلاس درس نکاتی پیرامون آموزش خیاطی آموخته و امید است پس از ارایه آموزش‌های لازم وارد بازار کار شوند.