اخبار

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌تواند راه‌گشای مشکلات صنایع دستی باشد

يزد

۱۴۰۱/۰۴/۰۸

خلاصه خبر

در نشست تخصصی که با حضور مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، طرح توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک الگوی آزموده شده جهت توسعه مشاغل صنایع دستی مطرح شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان یزد، نشست تخصصی با محوریت صنایع دستی در سالن جلسات وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، دبیر اجرایی طرح مشاغل خانگی در استان یزد و تعدادی از فعالان صنایع دستی کشور برگزار شد. در این نشست به بررسی مشکلات در صنایع دستی کشور به خصوص در بخش بازار پرداخته شد.
محمد یادگاریان، دبیر اجرایی طرح در استان یزد در این جلسه ضمن تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، گفت اجرایی شدن این طرح در صنایع دستی می‌تواند کمک شایانی به حل مشکلات در این مشاغل نماید.
در انتهای جلسه با توجه به پیشنهاد داده شده قرار بر برگزاری جلسات تخصصی بیشتر جهت استفاده از این طرح در استان یزد شد.
لازم به توضیح است که طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز با سهمیه 1800 نفر، مجری این طرح در استان است.