اخبار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان: رویکرد جهاددانشگاهی به مشاغل خانگی و آینده مشاغل یک تفکر استراتژیک است

سمنان

۱۴۰۱/۰۴/۱۳

خلاصه خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ضمن تجلیل از فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال، گفت: رویکرد جهاددانشگاهی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و برگزاری نشست های علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده، برگرفته از یک تفکر استراتژیک است.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، جعفر کاشانی در جلسه کمیته علمی طرح ملی مشاغل خانگی که حضور رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: این بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که در جهاددانشگاهی نسبت به مقوله اشتغال، یک تفکر استراتژیک وجود دارد، امروز نیازمند این هستیم تا برای آینده مشاغل و مشاغل آینده برنامه ریزی کنیم و جهاددانشگاهی در این زمینه احساس مسوولیت کرده است.

وی افزود: فرآیند اشتغال امروز در کشور نیازمند بازیابی است، جهاددانشگاهی به عنوان یک مرکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی می تواند در این زمینه کمک کند و از ظرفیت های جهاددانشگاهی در این حوزه نیز استفاده می کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، توجه به دومینو و زنجیزه اشتغال، توسعه اشتغال پایدار را به دنبال دارد، جهاددانشگاهی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توانست به توفیقات خوبی در این حوزه دست پیدا کند.

کاشانی اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان را بسیار موفق و خوب ارزیابی کرد و گفت: فروش محصولات و تولیدات مشاغل خانگی، یکی از حلقه های گمشده و مغفول مشاغل خانگی بود که با همکاری خوب جهاددانشگاهی، در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، به این مهم بسیار توجه شد و دستاوردهای خوبی برای تولیدکنندگان به همراه داشت.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال، از مهمترین اهداف وزارت تعاون و کار در کشور است، افزود: یکی از فعالیت های ارزشمند و خوبی که در کشور انجام شده است می توان به برگزاری نشست های علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده اشاره کرد که توسط جهاددانشگاهی برگزار می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: ما آمادگی داریم با همکاری جهاددانشگاهی طرح های مشترک ملی و استانی در جهت توسعه اشتغال و... اجرا کنیم و از ظرفیت ها و پتانسیل جهاددانشگاهی در این حوزه استفاده کنیم.