اخبار

آبادانی هر منطقه از درون آن منطقه کلید خواهد خورد

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۷/۱۳

متن کامل خبر

برگزاری نشست صمیمی با حضور مسئولان اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و برخی از پیشرانان ، هنرمندان و تسهیل گران زاهدان در راستای نقش آفرینی بیشتر بانوان با توجه به شرایط اقتصادی موجود مورد بررسی قرار گرفت.


مرتضی نوری ، مدیر اجرایی طرح  با بیان اینکه هدف از اجرای طرح ایجاد ، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی میباشد از این رو نباید از نقش موثر بانوان به راحتی عبور نمود. 
توانمندسازی اقتصادی بانوان میتواند موجبات ارتقا سطح معیشت و هم ابعاد فرهنگی و اجتماعی خانواده را تحت اثر قرار دهد . 
از این رو امید است با یاری شما بزرگواران در این طرح شاهد دستیابی به این اهداف باشیم و بتوانیم بستری را فراهم آوریم تا فرزندان و فعالین هر منطقه برای آبادانی منطقه خویش آستین همت بالا بزنند و وارد میدان عمل شوند و ما نیز در این مسیر با افتخار همراه خواهیم بود.

تسهیل گران حاضر با اشاره به شناخت مناسب شان از مناطق حاشیه نشین شهری بیان داشتند ایجاد اشتغال یکی از مهمترین محورهای ارتقا اجتماعی این مناطق و سکونتگاه های غیر رسمی میباشد و از تجربه های خویش در این باب نیز مواردی را مطرح نمودند.

همچنین پیشرانان نیز به بیان برخی از مشکلات مسیر توسعه کاری خویش پرداختند از نبود یک برنامه منسجم که بتواند مسیر حرکت را نشان دهد گلایه نموده و بیان داشتند حلقه های مفقوده ای چون نیازسنجی بازار ، تبلیغات اثر گذار ، طراح محصول مناسب و ... باید هر چه سریع تر با استاندارد های مناسب فراهم گردد.

در پایان حمید داودی راد کارشناس اجرایی طرح در استان، شناسایی پیشران را یکی ازمراحل مهم در این طرح بیان کرد و افزود: پیشران می تواند با آموزش ومشاوره ، تامین مواد اولیه به ارتقای کیفیت و تضمین فروش محصولات  کمک شایانی نماید.
این مقام مسئول در پایان یادآورشد: با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می توان گام اساسی جهت ایجاد اشتغال پایدار در جوامع حاشیه نشین شهری برداشت.