اخبار

برگزاری وبینار اموزشی تشکیل شرکت تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی در اصفهان

اصفهان

۱۴۰۱/۰۴/۱۶

متن کامل خبر

  به گزارش دبیرخانه اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان روز پنجشنبه 16 تیرماه، وبینار اموزشی آشنایی با نحوه اخذ مجوز مشاغل خانگی و همچنین تشکیل شرکت تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی ویژه شهرستان فریدن برگزار شد.

در قسمت اول این وبینارکه با حضور معاون فرماندار، مدیر اداره کار، مدیر اداره میراث فرهنگی، کارشناسان مرتبط و تعدادی از فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان فریدن برگزار شد،  فازهای اجرایی طرح ارائه گردید و مقرر شد براساس مزیتهای شغلی موجود در منطقه و همچنین توانمندی کارافرینان مستقر در شهرستان، از مدل اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای ایجاد و احیا مشاغل خرد و خانگی موجود در زمینه صنایع دستی بهره مند گردند.

در ادامه وبینار در خصوص تشکیل تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی با محوریت پیشران های فعال به منظور تکمیل زنجیره ارزش مشاغل خانگی در حوزه تعاون و پیگیری مطالبات صنفی و تخصصی کسب و کارهای خانگی بحث و گفتگو شد. در پایان این جلسه مقرر شد پیشرانها و متقاضیان مستقل همکار در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان فریدن بر اساس رسته های شغلی تخصصی با اعلام فراخوان ، شرکت تعاونی را ثبت نموده و جهاد دانشگاهی با همراهی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سایر ادارات و دستگاه های مرتبط مستقر در فریدن، سایر افراد دارای شرایط را برای عضویت در این شرکت تعاونی معرفی کند.

گفتنی است طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با هدف ايجاد اشتغال پايدار براي توانمندسازي متقاضيان و اتصال به بازار همزمان با سراسر كشور در استان اصفهان در حال اجراست.