اخبار

بررسی برگزاری دوره دوم مهارتی "چرخکار راسته دوز" در بخش سویسه شهرستان کارون

خوزستان

۱۴۰۱/۰۴/۲۵

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان طی جلسه ای با نادیا علی نجاتی پیشران حوزه تریکودوزی و مدرس دوره آموزشی مهارتی خیاطی برای بانوان روستای بُهُر شهرستان کارون، ضمن ارزیابی دوره اول در خصوص تقاضا برای برگزاری دوره دوم موارد لازم را بررسی کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، پیرو برگزاری موفقیت آمیز اولین دوره آموزشی مهارتی خیاطی در روستای بُهُر شهرستان کارون و استقبال بانوان روستا از این دوره، بخشداری سویسه درخواست برگزاری دوره های مشابه و تسری اجرای طرح به دیگر روستاهای این بخش را مطرح کرد.
نادیا علی نجاتی پیشران تریکودوزی و مدرس دوره، در این جلسه که 22 تیرماه در محل دبیرخانه طرح برگزار شد در این خصوص با بیان اینکه بانوان شرکت کننده در دوره یادگیری خوبی داشتند و دوره آموزشی "چرخکار راسته دوز" برای این بانوان طی 7 جلسه با بازخوردهای مثبت و استقبال خوبی همراه بود، گفت: باتوجه به اتمام دوره و علاقمندی این بانوان قرار است سفارش کار پوشاک تریکو برای دوخت در خانه به آن ها بدهم که البته لازمه آن تأمین تجهیزات کار است.
همچنین در این جلسه شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح، با قدردانی از زحمات این پیشران در برگزاری این دوره، در خصوص تأمین ابزار و تجهیزات کار برای آن ها در صورت همکاری با طرح قول مساعد داد و افزود: با جمع بندی دوره اول و ارائه گزارش ها، در صورت امکان می توانیم برای دیگر روستاهای شهرستان کارون هم این دوره را برگزار کنیم.
نادیا علی نجاتی از سال 1399 به عنوان پیشران با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان همکاری دارد و توانسته با راهبری و هدایت دبیرخانه طرح ضمن توسعه کسب و کار خود برای زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم اهواز اشتغال ایجاد کند و همکاری های خوبی با اعضای شبکه پوشاک و دبیرخانه طرح داشته باشد. دوره آموزشی "چرخکار راسته دوز" برای 9 نفر از بانوان روستای بُهُر شهرستان کارون به صورت پایلوت، از ۲۸ خرداد آغاز و در تاریخ 15 تیرماه 1401 به پایان رسید.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.