اخبار

بررسی امکان توسعه همکاری های طرح ملی مشاغل خانگی با پیشران پوشاک هفتکل

خوزستان

۱۴۰۱/۰۴/۲۵

خلاصه خبر

جلسه مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان با پیشران پوشاک شهرستان هفتکل برگزار و در خصوص همکاری های متقابل گفت و گو شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، معصومه بهزادی مکوندی پیشران حوزه تولید پوشاک ، چهارشنبه 22 تیرماه با حضور در محل دبیرخانه در خصوص مسائل نیروی کار، توسعه بازار، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش با شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح گفت و گو کرد.
در این جلسه بهزادی مکوندی با بیان اینکه اغلب نیروهای او را افراد کم بضاعت و زنان بدسرپرست تشکیل می دهند که خودشان آن ها را آموزش داده و به کارگاه آورده است، خواستار حمایت دبیرخانه برای تهیه ابزار و تجهیزات کار برای فعالیت این نیروها در محل منزل خودشان شد.
وی خاطرنشان کرد: برخی از این نیروهای خانگی وضعیت مناسبی ندارند و توان تهیه دستگاه و چرخ خیاطی را نیز ندارند که لازم است برای کمک به معیشت آن ها و ایجاد اشتغال مناسب، حمایت شوند؛ همچنین باتوجه به جذب سفارش های جدید درصدد هستم نیروهای دیگری را آموزش دهم و آن ها را به مجموعه اضافه کنم.
همچنین در این جلسه، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح سؤالاتی در خصوص وضعیت بازار این تولیدکننده از وی مطرح کرد که توان تولید و ایجاد اشتغال برای نیروهای جدید و تأمین ابزارآلات برای آن ها را ارزیابی کند که قرار شد خانم بهزادی این موارد را به صورت دقیق بررسی و به دبیرخانه اعلام کند.
همچنین در پایان این جلسه مقرر شد پس از ارزیابی دقیق خانم بهزادی از موارد مطرح شده، دبیرخانه طرح درخصوص تأمین تجهیزات برای نیروهای وی تصمیم گیری کند. همچنین یک جلسه مشاوره بازار برای خانم بهزادی برگزار شود. 
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.