اخبار

استقبال مددجویان از طرح مشاغل خانگی در استان قم

قم

۱۳۹۹/۰۷/۱۳

متن کامل خبر

معاون اشتغال کمیته امداد استان قم گفت: با پایان اعتبارات و منابع کمیته امداد، باقی‌ مانده متقاضیان مشاغل خانگی به سمت اداره کار هدایت می‌شوند.

مهرداد مصلح، بیان کرد: در ۶ ماه اول سال ۹۹ تعداد ۷۳۳ مورد تسهیلات در زمینه ایجاد شغل در قالب‌های مختلف برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده است. این تسهیلات بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان برآورد هزینه داشته که ۲۰۸ مورد در روستا و ۵۲۵ مورد متعلق به شهر بوده‌اند.
وی افزود: ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در قالب سه طرح کار انگیزی، توان افزایی و خودکفایی انجام گرفته که دو مورد اول به طور عمده شامل مشاغل خانگی خرد از جمله قالی و گلیم بافی و تولیدات خانگی می‌شود.
مصلح در ادامه گفت: اکثر تقاضای مشاغل خانگی در حوزه فرش و گلیم بوده است به طوری که طی ۶ ماه گذشته ۱۲۴ تخته فرش با کیفیت بسیار مطلوب به ارزش ۷۷۲ میلیون تومان به تولید و فروش رسیده که از آغاز کار تا زمان فروش، کمیته امداد بر روند کاری دریافت کنندگان تسهیلات نظارت داشته است.
وی با اشاره به تقاضای زیاد مشاغل خانگی اظهار کرد: حدود ۹۷ درصد مراجعه کنندگان به بانک معرفی شده‌اند اما با پایان اعتبارات و منابع کمیته امداد باقی‌ مانده متقاضیان باید به سمت اداره کار هدایت شوند تا از تسهیلات ارائه شده در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسط آن استفاده نمایند که در راستای این امر مکاتباتی با اداره کار انجام شده و منتظر پاسخ هستیم.

مصلح در پایان گفت: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی  که کارفرمای آن وزرات  تعاون کار رفاه اجتماعی است ومجری آن جهاددانشگاهی است فرصت بسیار مناسبی در استان ایجاد کرده است که بتوانیم در این حوطه از ظرفیت به وجود آمده استفاده کرده و هم افزایی و همکاری خوبی داشته باشیم .