اخبار

بررسی مسائل و چالش های پیشران پوشاک اهواز در جلسه با مدیر اجرایی طرح

خوزستان

۱۴۰۱/۰۵/۰۸

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان طی جلسه ای با ماریا صالحی کاهکش پیشران حوزه تولید پوشاک شهرستان اهواز ضمن بررسی مسائل و مشکلات این تولید کننده در خصوص پیگیری موارد مطرح شده قول مساعد داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، ماریا صالحی کاهکش چهارشنبه 5 مردادماه با حضور در محل دبیرخانه، در خصوص مسائل و چالش های کسب و کار خود و مشکلات آموزش و جذب نیروی کار با شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح گفت و گو کرد.
وی با اشاره به تجربه اندک برخی افراد و احتمال هدردادن مواد اولیه در کار، گفت: باوجود گرانی قیمت پارچه و مواد اولیه، واسپاری کار به افراد گاهی خسارت زیادی به تولیدکننده وارد می کند و گاهی افراد دقت کافی در اجرای کار به خرج نمی دهند که هزینه و وقت زیادی از ما می گیرد.
این پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان همچنین در خصوص صدور قبوض سنگین آب و برق مصرفی برای کارگاه خود خواستار پیگیری از سوی دبیرخانه شد که این هزینه ها با تعرفه مناسب کارگاه های تولیدی برای وی محاسبه شوند.
صالحی کاهکش با اشاره به همکاری خود با اعضای شبکه پوشاک در انجام یک سفارش مشترک این تجربه را خوشایند توصیف و نسبت به افزایش این ارتباطات و توسعه همکاری ها ابراز آمادگی کرد و افزود: در خصوص تهیه برخی ابزارها برای توسعه کار نیز با مشکلاتی مواجه هستم و در این زمینه درخواست حمایت دارم.
همچنین در این جلسه شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح، در خصوص مسائل نیروی کار پیشنهاد حضور در یک جلسه مشاوره اختصاصی را برای وی مطرح کرد که بتواند چالش های مدیریت منابع انسانی خود را مطرح و در خصوص آن راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت کند.
وی نسبت به پیگیری مسأله صدور قبوض بالای آب بها و برق بهای این پیشران نیز قول مساعد داد که وی به عنوان پیشران طرح به ادارات مربوطه معرفی و در این خصوص با او همکاری های لازم انجام شود. برای تهیه ابزار نیز درصورت آموزش و جذب نیروی جدید و به درخواست نیروها امکان تهیه دستگاه برای آن ها وجود خواهد داشت. 
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.