اخبار

مذاکره مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی خوزستان با تولیدکننده توانمند قالی و گلیم اندیمشک

خوزستان

۱۴۰۱/۰۵/۱۰

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان طی جلسه ای با تولیدکننده قالی شهرستان اندیمشک از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این تولیدکننده و فعال حوزه مشاغل خانگی قرار گرفت.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد سه شنبه، 4 مردادماه 1401 به همراه مژگان مندنی زاده کارشناس اجرایی طرح در سفر به شهرستان اندیمشک، با هدف ارزیابی و رصد وضعیت پیشرانان طرح و شناسایی پیشرانان جدید با طیبه نجفوند دریکوندی مدیر شرکت تعاونی "گبه و گلیم بهارستان چناره" این شهرستان گفت و گو کرد.
در این جلسه نجفوند دریکوندی با بیان اینکه تعداد زیادی بافنده با من همکاری می کنند، گفت: با این وجود برخی مواقع با مشکل کمبود بافنده مواجه هستیم. همچنین در بحث فروش، اگرچه محصولات ما به کشورهای خارجی ارسال و عرضه می شود اما ناگزیر به واسطه ها می فروشیم و برای فروش مستقیم به مصرف کننده نهایی دچار مشکل هستیم.
همچنین در این جلسه شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح، با تشریح اهداف و مزایای طرح برای این تولیدکننده توانمند، این پیشنهاد را مطرح کرد که از ظرفیت پیشرانان شهرستان های دیگر استفاده کنند و افزود: در زمینه فروش محصولات نیز می توانیم برای شما فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم.
وی با معرفی بازار پیشه، خاطرنشان کرد: در صورت عضویت در بازار پیشه می توانید فروش مستقیم نیز انجام دهید؛ همچنین از شما دعوت می کنیم در برنامه های مشاوره ای طرح شرکت کنید تا بتوانید  مشاوره و راهنمایی لازم در خصوص بهبود وضعیت کسب و کار خود دریافت کنید.
در این جلسه با استقبال خانم نجفوند از حضور در طرح، قرار شد ثبت نام در طرح و مراحل راهبری و راهنمایی ایشان توسط کارشناسان ستاد اجرایی طرح در استان انجام شود. 
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.