اخبار

اخذ مدارک 12 نیروی متقاضی وام قرض الحسنه خرید ابزار پیشرانان پوشاک اندیمشک

خوزستان

۱۴۰۱/۰۵/۱۰

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان در سفری یک روزه به اندیمشک ضمن بررسی و ارزیابی مسائل نیروی کار 2 پیشران پوشاک، جهت تأمین دستگاه و ابزار لازم برای 12 تن از نیروهای متقاضی قول مساعد داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد سه شنبه، 4 مردادماه 1401 به همراه مژگان مندنی زاده کارشناس اجرایی طرح در سومین سفر به شهرستان اندیمشک، ضمن بررسی آخرین فعالیت ها و اقدامات خانم ها زهرا محمدی و فروزان پاپی پیشرانان رسته پوشاک، نسبت به تکمیل مدارک نیروهای متقاضی تأمین ابزار این تولیدکنندگان از طریق اخذ وام قرض الحسنه اقدام کردند.
در این بازدیدها زهرا محمدی مدیر شرکت تعاونی به پوش آذین بانوی زاگرس اندیمشک، با بیان اینکه در حال حاضر 5 نفر از نیروهای فعال در کارگاه متقاضی فعالیت در خانه هستند، گفت: با توجه به اینکه این افراد اغلب بضاعت کافی برای تهیه دستگاه ندارند در صورت تأمین ابزار برای آن ها می توانم مواد اولیه را در خانه به آن ها تحویل دهم و کار نهایی را تحویل بگیرم.
وی افزود: با این کار، ظرفیت کارگاه برای جذب و آموزش متقاضیان دیگر آزاد می شود و می توانم نیروهای جدیدی را آموزش داده و بکارگیری کنم.
در این بازدید شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح با بررسی و ارزیابی شرایط نیروهای معرفی شده از سوی این پیشران، درخواست این افراد را مورد پذیرش قرار داد که این افراد نسبت به ارائه مدارک خود برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه از طریق مؤسسه خیریه و صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران، اقدام کردند.
همچنین در این بازدید فروزان پاپی پیشران پوشاک و مدیر شرکت تعاونی پوشاک دیروزی و امروزی باران، با بیان مشکلات نیروهای خود اظهار کرد: در حال حاضر 7 نفر از نیروهای فعال در کارگاه آمادگی تحویل و انجام کار در منزل را دارند که لازم است برای آن ها دستگاه تهیه شود و در صورت تأمین ابزار لازم، امکان آموزش افراد جدید وجود دارد.
وی همچنین از وضعیت نامناسب فضای کارگاه خود ابراز نارضایتی کرد و خواستار حمایت و پشتیبانی ستاد اجرایی طرح برای تأمین مکان مناسب شد که در این خصوص تقی نژاد مدیر اجرایی طرح، نسبت به پیگیری موضوع از طریق فنی و حرفه ای جهت تخصیص فضا قول همکاری داد.
در این بازدید همچنین با ارزیابی شرایط نیروهای خانم پاپی از سوی تیم اجرایی طرح، درخواست آن ها برای تأمین دستگاه مورد پذیرش واقع شد و مدارک هویتی و ضمانت این افراد برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه خرید دستگاه با کارمزد 2 درصد، جهت ارائه به یک مؤسسه خیریه و صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران دریافت شد. این افراد سپس مبلغ هزینه شده جهت خرید دستگاه را به صورت اقساط بلندمدت بازپرداخت خواهند کرد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.