اخبار

اعطای 10 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به پیشران پوشاک اندیمشک

خوزستان

۱۴۰۱/۰۵/۱۰

خلاصه خبر

پیشران رشته تولید پوشاک صنعتی و بیمارستانی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، با معرفی و راهبری کارشناسان طرح، 10 میلیارد ریال وام اشتغالزایی ردیف مشاغل خانگی خود را دریافت کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، مریم دانش مدیر شرکت تعاونی تولیدی پوشاک ستایش اندیمشک و پیشران توانمند و فعال رسته پوشاک موفق به اخذ 10 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی شد.
این تسهیلات با هدف حمایت از تولید و توسعه کسب  و کارهای خانگی به افراد متقاضی که به صورت مستقل و پیشران (پشتیبان) فعالیت می کنند اعطا می شود که سقف آن برای افراد مستقل یک میلیارد ریال و برای متقاضیان پیشران که دارای نیروی زیرمجموعه شاغل هستند، 20 میلیارد ریال بوده است. متقاضیان پس از ارائه درخواست و تکمیل مدارک جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران، به عنوان بانک های عامل معرفی خواهند شد که از این رقم با اعطای 10 میلیارد ریال به این تولیدکننده موافقت شد.
این تسهیلات در قالب وام قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود؛ سهم استان خوزستان از این تسهیلات در سال گذشته 56 میلیارد تومان اعلام و قرار شد با اولویت پیشران های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که دارای نیروی زیرمجموعه فعال هستند، پرداخت شود.
مریم دانش با ایجاد اشتغال مستقیم برای تعداد زیادی از زنان سرپرست در کارگاه، از طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با جهاددانشگاهی همکاری دارد و در جذب نیروهای مشاغل خانگی در هر دو طرح همکاری خوبی داشته است.
این تسهیلات با توجه به حضور مستمر این تولیدکننده در برنامه های آموزشی و مشاوره ای طرح و با بررسی و ارزیابی کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای سیستم سازی و راه اندازی خط تولید جدید، به این کارآفرین اعطا شد.
تاکنون 17 تن از پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان از سوی دبیرخانه برای اخذ این تسهیلات معرفی، مشاوره و راهبری شده اند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.