اخبار

تشريح طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در فرمانداري شازند

مرکزي

۱۳۹۹/۰۷/۱۴

متن کامل خبر


 

طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در فرمانداري شازند و بر لزوم همكاري و حمايت از آن تاكيد شد.
 

بر اساس اين گزارش؛ جمشيدي معاون برنامه ريزي و هماهنگي امور عمراني فرمانداي شازند،13 مهرماه در ديدار با رئيس جهاددانشگاهي و مديرستفا مركزي كه در راستاي اجراي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي صورت گرفت، گفت: شازند در حوزه كشاورزي و گردشگري ظرفيت هاي بسيار خوبي دارد و علاوه بر اين ظرفيت ها، وجود واحدهاي توليدي و صنعتي كوچك و بزرگ در اين منطقه، از مزيت هاي اين شهرستان به شمار مي رود.


وي ضمن اعلام آمادگي و همكاري در اين طرح ملي بر لزوم حمايت و همكاري بخشداران و دهياران شهرستان شازند تاكيد كرد وافزود: اميد است چندين برند در طرح ملي توسعه مشاغل خانگي از اين شهرستان داشته باشيم.


مسعود شهرجردي رئيس جهاددانشگاهي استان مركزي در ادامه اظهاركرد: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي از جمله طرح ‌هاي حمايتي حوزه اشتغال، ذيل برنامه اشتغال فراگير است كه با نقش آفريني جهاد دانشگاهي به عنوان نهاد توسعه‌اي در حال اجرا مي ‌باشد.


وي با بيان اينكه اتصال به بازار يكي از ويژگي هاي مهم اين طرح مي باشد، هدف از اجراي اين طرح را ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوري وغيرحضوري به متقاضيان مشاغل خانگي جهت اتصال به بازار و ايجاد زيرساخت هاي بازاريابي و فروش محصولات مشاغل خانگي بيان كرد.
 


فاطمه غني پور مدير ستفا مركزي در ادامه با تشريح طرح ملي توسعه مشاغل خانگي، اظهاركرد: طرح ملي الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي با همكاري وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان تجاري‌سازي فناوري و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهي به منظور تحقق شعار سال، رونق اقتصاد خانوار و حمايت از توسعه و ايجاد كسب و كارهاي خرد و خانگي اجرا مي شود.

 

وي تصريح كرد: بهره مندي از ظرفيت مشاغل خانگي جهت ايجاد اشتغال پايدار و مولد، خوداشتغالي متقاضيان، ورود به بازار كار، اتصال صاحبان كسب و كار خانگي به بازارهاي هدف، ...از ديگر اهداف اين طرح ملي است.


غني پور با اشاره به اینکه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با رويكرد هر خانه يك محصول و در راستاي تحقق جهش توليد و با هدف اتصال فعالان مشاغل خانگي به بازار در قالب شبكه سازي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي حال اجراست، از مسئولين و فعالان تقاضاي همكاري در معرفي طرح توسعه ملي مشاغل خانگي را خواستار شد.